بزرگترین واحد صنعتی و معدنی مکانیزه تولید سرب کشور صبح امروز شنبه ۱۸ اسفند ماه با حضور اسحاق جهانگیری در شهرستان آرادان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مرور نیوز، بزرگترین واحد صنعتی و معدنی مکانیزه تولید سرب کشور و فاز اول اکتشاف و بهره‌برداری از معدن مس طرود و نوسازی قدیمی‌ترین صنعت ذوب مس کشور در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع صبح امروز شنبه ۱۸ اسفند ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در شهرستان آرادان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سازمان توسعه منابع انرژی پروژه مهم و استراتژیک تولید سرب و مس را در یک بازه زمانی کوتاه و با هزینه یک‌سوم مشابه خارجی آماده افتتاح و بهره‌برداری کرده است.

اجرای این پروژه مهم در سه فاز سه‌گانه طراحی شده که فاز یک و دو آن مرتبط با زنجیره تولید سرب و فاز سوم آن امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع تولیدی قادر است 200 هزار تن باتری فرسوده صنعتی و خودرویی را با دانش روز و مدرن و مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی محیط‌ زیست بازیافت کند.

اهمیت این واحد صنعتی از آن رو است که تا پیش از این در کشورمان شاهد خام‌فروشی سرب در بخش معدن بودیم که امروز و با افتتاح این پروژه این مواد معدنی به محصول نهایی تبدیل می‌شود.

جهانگیری و وزرای دفاع و صنعت، معدن و تجارت از مراحل تولید مس در مجتمع فجر ۲ بازدید کردند. 

خوراک تولید ذخیره‌سازها 300 میلیون آمپرساعت در بخش صنعت و 10 میلیون دستگاه باتری خودرویی که نیاز کشور است که در این مجموعه امکان تولید پیدا می‌کند.