رئیس‌جمهور، روابط ایران و عراق را بسیار نمونه و الگویی مثال زدنی در منطقه دانست.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید عراق در تهران، با بیان اینکه ظرفیت گسترده‌ای برای تعمیق بیش از پیش همکاری‌های تهران و بغداد وجود دارد، علاقه مردم دو کشور را بی‌نظیر و سرمایه‌ای در مسیر توسعه و گسترش روابط مشترک در همه حوزه‌ها ذکر کرد.

رئیس‌جمهور تقویت امنیت، رشد، توسعه و آبادانی عراق به عنوان یک کشور برادر، همسایه و دوست را آرزوی ملت و دولت ایران دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند یک برادر در همه زمینه ها و حوادث تلخ و شیرین در کنار دولت و ملت عراق بوده و خواهد بود.

روحانی به سفر قریب الوقوع خود به عراق اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود در جریان این سفر توافقات ارزشمند و مهمی در مسیر تعمیق روابط دو کشور دوست و برادر حاصل شود.

سفیر عراق در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌جمهور، اظهار کرد: عراق خواهان گسترش و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها است.

"عبدالرحمن سعدجواد قندیل" گفت: ایران یکی از مهمترین کشورها برای عراق محسوب می شود و تلاش ما توسعه و تحکیم بیش از پیش روابط تهران - بغداد است.

سفیر عراق در تهران اظهار کرد: در عراق همه زمینه‌ها برای موفقیت سفر رئیس جمهور ایران به بغداد آماده است و امیدواریم توافقات این سفر، گامی ارزنده در تحکیم بیش از پیش روابط باشد.