رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طول کشید تا خیلی‌ها باور کنند آمریکا دشمن ما است ولی الان همه باور کرده‌اند آمریکا دشمن است و از موافق و مخالف و از انقلابی و ضدانقلابی موافق هستند که کار دولت آمریکا، ظالمانه است.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، در خصوص ادعاهای رسانه‌ های اسرائیلی پیرامون تأسیسات هسته‌ای فردو، اظهار کرد: پیش از آنکه تأسیس فردو به صورت رسمی اعلام شود، ما به محمد البرادعی این مسئله را اعلام کردیم و گفتیم ما مکانی را در حال ساختن در فردو هستیم.

وی گفت: ما گفتیم مکانی را می‌سازیم که قابلیت مقاومت در مقابل تهاجمات دشمن را داشته باشد به همین جهت سایت فردو ساخته شد و این موضوع هم به مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه البرادعی در حال رفتن به واشنگتن بود که آقای سلطانیه، سفیر وقت ایران نامه اعلام ساخت فردو را در فرودگاه به وی رساند، اظهار داشت: این نامه در زمانی بود که فردو هنوز تجهیز نشده بود.

صالحی در خصوص رونمایی از دستاوردهای هسته‌ای در ۲۰ فروردین هم تصریح کرد: باید تا ۲۰ فروردین صبر کرد. من پیشاپیش فرارسیدن سال ۹۸ را به مردم تبریک می‌گویم و امیدوارم این سال، سال خوبی برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه به هر حال سال ۹۷، سال پر چالشی برای مردم بود، اظهار داشت: ولی خوبی این چالش‌ها آن است که ما را مقاوم‌تر، پخته‌تر، با تجربه‌تر می‌کند تا در برابر کید و مکر دشمن، بهتر بایستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دشمن دست از دشمنی‌اش برنمی‌دارد، خاطرنشان کرد: طول کشید تا خیلی‌ها باور کنند آمریکا دشمن ما است ولی الان همه باور کرده‌اند آمریکا دشمن است و از موافق و مخالف و از انقلابی و ضدانقلابی موافق هستند که کار دولت آمریکا، ظالمانه است.

صالحی خاطرنشان کرد: از ابتدا مقام معظم رهبری تاکید داشتند به این دولت و دولتمردان آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد و امروز این مسئله به خوبی دیده می‌شود و خود دستاورد بزرگی است.

وی گفت: ممکن است شما میلیاردها تبلیغ کنید تا این مسئله به دیگران اعلام شود. البته فشارهای اقتصادی بوده است و بدیهی هم است اگر کشوری بخواهد استقلال سیاسی خود را حفظ کند، باید هزینه این مسئله را پرداخت کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب در مدار سیاسی غرب به ویژه آمریکا قرار داشت و غلام حلقه به گوش آنها بود، تاکید کرد: امروز ایران در مدار سیاسی خود قرار دارد و این مسئله برای آمریکایی‌ها قابل تحمل نیست بنابراین ملت باید هزینه این مسئله را هم بدهد ولی اگر ما مقاومت کنیم، یقیناً از این گردنه عبور خواهیم کرد و شرایط آینده، بسیار روشن خواهد بود.

صالحی اضافه کرد: با مقدار نفتی که ما امروز می‌فروشیم، ۸۱ میلیون نفر اداره می‌شوند ولی کشورهای حوزه خلیج فارس، دو، سه برابر ما نفت می‌فروشند و جمعیت آنها دو، سه میلیون نفر هم نیست، یعنی ما اگر می‌خواهیم به نسبت جمعیت خود، نفت بفروشیم باید چهل، پنجاه میلیون بشکه نفت می‌فروختیم.

وی با بیان اینکه حس فساد از اصل فسادی که انجام می‌شود بیشتر است، یادآور شد: اگر فساد عظیمی در کشور وجود داشت، می‌شد با این شرایط مملکت را اداره کرد؟ با اقداماتی که در کشور انجام شده، ما در گندم و محصولات اصلی کشاورزی خودکفا شده‌ایم در تولید بنزین، گازوئیل و گاز خودکفا شدیم که آنها دستاوردهای بزرگی است که انجام شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان در خصوص وضعیت صنعت هسته‌ای در سال آینده خاطرنشان کرد: در حوزه هسته‌ای، کارها به صورت عالی پیش می‌رود. من دو، سه روز پیش بوشهر بودم و نیروگاه‌های بوشهر ۲ و ۳ در حال ساخته شدن است. زیرساخت‌های این نیروگاه‌ها ساخته شده و میلیون‌ها مترمکعب خاکبرداری شده است. از هزاران تُن بتن و سیمان استفاده شده ولی بتن بعدی که مربوط به زیرساخت‌ها است، دو، سه ماه دیگر ریخته می‌شود.