وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر به قدرت دیپلماسی و میدانی کشور ایمان داریم در آینده بالنده‌تر در دنیا در همه زمینه‌ها پیشرفت خواهیم کرد قدرت دیپلماسی باید در کنار قدرت میدانی باشد و با وجود این دو قدرت امروز کشور جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد.

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری قم، اظهار داشت: امروز منابع و مراکز قدرت در دنیا تغییر کرده است در گذشته قدرت بر اساس غرب محوری بود قبلاً منابع قدرت در قدرت سیاسی و نظامی بود اما امروز قدرت فرهنگ و مقاومت و همچنین شهادت و ایثار جایگزین شده است.

به گفته وی، امروز قدرتی را باور داریم که در کنار منابع مالی و سیاسی و نظامی جایگاه بالایی که در سفر اخیر رئیس جمهور ایران به عراق می‌توان این قدرت را لمس کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دو سفر اخیر دو رئیس جمهور آمریکا و ایران به عراق بیان کرد: ترامپ در سفر خود به عراق به مدت ۳ ساعت در یک پادگانی و در تاریکی مطلق حضور یافت ولی رئیس جمهور کشور ما با سفری از پیش تعیین شده با همه رؤسای کشور عراق و همه اقوام این کشور دیدار و ماحصل این سفر نتیجه و خروجی بسیار خوبی داشت.

وی افزود: همه اقوام و عشایر و مسئولان عراقی از ایران تشکر کردند و این مهم حاصل تلاش سردارانی از جمله سردار سلیمانی است.

ظریف در ادامه گفت: امروز کشور ما در کنار قدرت نظامی، سیاسی و منابع انسانی در دنیا حرفی برای گفتن دارد و مبنای قدرت ما مردم هستند.

وی افزود: اگر به قدرت دیپلماسی و میدانی کشور ایمان داریم در آینده بالنده‌تر در دنیا در همه زمینه‌ها پیشرفت خواهیم کرد قدرت دیپلماسی باید در کنار قدرت میدانی باشد و با وجود این دو قدرت امروز کشور جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اهمیت و جایگاه شهر قم در کشور، گفت: استان قم امروز به برکت مراجع عالی قدر و حوزه علمیه و تلاش دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه می‌تواند به مرکز مهم و قابل نفوذی در دنیا تبدیل شود.

وی گفت: وزارت امور خارجه با هماهنگی با نمایندگی خود در شهر قم می‌تواند در زمینه جذب توریسم و سرمایه گذاری در خدمت استان قم باشد و برای این وزارتخانه استان قم جایگاه ویژه‌ای دارد.