رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: علت اصلی مشکل سیلاب لایروبی نشدن رودخانه بوده و اکنون به دلیل حجم زیاد آب لایروبی سخت و دشوار است اما امیدواریم مردم با همین صبوری و متانت ما را همراهی کنند تا مشکل رفع شود.

به گزارش مرور نیوز، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از مناطق سیل زده گلستان اظهار کرد: وسعت مناطق سیل زده بسیار زیاد است و در صددیم با حفر دو کانال جدید آب را به سمت دریا هدایت کنیم.

وی گفت: علت اصلی مشکل سیلاب لایروبی نشدن رودخانه بوده و اکنون به دلیل حجم زیاد آب لایروبی سخت و دشوار است اما امیدواریم مردم با همین صبوری و متانت ما را همراهی کنند تا مشکل رفع شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه با وجود حجم انبوه آبی که در این رودخانه وجود دارد، در حال حاضر لایروبی میسر نیست، گفت: ‌اما بیل‌های مکانیکی سپاه و ارتش در انتهای رودخانه در حال حفر دو کانال مهم هستند که علاوه بر بازکردن خروجی رودخانه به سمت دریا، سیلاب را هم با سرعت بیشتری انتقال دهد تا سایر مناطقی که دچار آب‌گرفتگی است، زودتر آب در آنجاها فروکش کند.

وی گفت:بر اساس گزارش‌های ارسالی مناطق سیل زده امن هستند و سرقت و ناامنی وجود ندارد.

وی با اشاره به دستور فرمانده کل قوا برای امدادرسانی گسترده نیروهای مسلح به سیل‌زدگان گفت: امر مقام معظم رهبری سبب شد تا نیروهای مسلح همه امکانات خود را بسیج و به منطقه گسیل کنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: همه نیروهای مسلح از ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی، وزارت دفاع و غیره با تمامی امکانات برای کمک به مردم سیل‌زده به این منطقه آمدند.

وی ادامه داد: حضور امروز من برای این است تا از نزدیک کارها را ببینم، متوجه کمبودها شوم و گزارش پیشرفت کار را داشته باشم که این کار انجام شد و در جلسه‌ای که بعدازظهر داریم نیز این کار را خواهم کرد.

سرلشکر باقری همچنین در خصوص امدادرسانی در حوزه بهداشت و درمان گفت: درمانگاه‌ها و بیمارستان صحرایی با تمام امکانات در خدمت مردم هستند.

وی همچنین با قدردانی از صبوری مردم سیل زده بخاطر تحمل شرایط سخت افزود:ما با تمام نیرو در خدمت مردم هستیم تا زندگی آرام به منطقه برگردد.

سرلشگر باقری همچنین گفت : مسایل و مشکلات برای رفع مشکل آب ماندگی در جلسه بعدازظهر به صورت تخصصی مطرح و بررسی می شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح از صبح امروز برای بررسی وضع مناطق سیل زده به گلستان آمده است.

استان گلستان و خصوصا شهرستان آق قلا از ۱۰روز گذشته تا کنون با مشکل سیلاب مواجه شده است.