رئیس جمهوری روز دوشنبه در تماس تلفنی با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جریان آخرین وضعیت استان پس از بارش‌های روزهای اخیر قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، روحانی در این تماس تلفنی از زحمات و خدمات استاندار قزوین و اعضای ستاد بحران، دستگاه‌های امدادی،خدمات‌رسان و اجرایی استان تشکر کرد و بر ادامه آماده‌باش تا حصول اطمینان از آرامش وضعیت جوی در استان تاکید کرد. 

به دنبال اخطار هواشناسی مبنی بر بارش باران قابل ملاحطه در قزوین، شورای هماهنگی مدیریت بحرران روز گذشته تشکیل شد و تمامی دستگاههای مسئول به حالت آماده باش در آمدند. 

استاندار قزوین در این نشست بر توجه شهروندان به اخطارها و هشدارهای دستگاه های اجرایی و اداره هواشناسی مبنی بر حجم گسترده بارندگی ها و احتمال وقوع سیلاب ها جدی تاکید کرده بود. 

عبدالمحمد زاهدی افزوده است : براساس گزارش های اداره کل هواشناسی میزان بارندگی های پیش بینی شده در هفته های اخیر در 50 سال اخیر بی سابقه است و به همین دلیل سازمان هواشناسی جهانی برای جلوگیری از خطرات و تهدیدات آن هشدارهای لازم را داده است. 

بارندگی که از شنبه عصر در قزوین آغاز شده همچنان ادامه دارد و موجب ابگرفتگی برخی معابر و سرریز رودخانه ها شده است. 

این بارندگی موجب تخریب 6 دیوار و بنای فرسوده در شهرستان قزوین و تخلیه منازل واقع در حاشیه رودها در 84 روستای استان شده است .