رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان‌های مختلفی درگیر سیل هستند، گفت: در این میان لرستان خسارات زیادی از سیل دیده است.

به گزارش مرور نیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به خرم‌ آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از نکات مهم در بارندگی‌ های امسال این بود که در برخی بخش‌ها باید امکاناتی برای پیشگیری فراهم‌ شود، احداث سدهای لازم برای کنترل آب‌ها، انجام برنامه‌های آبخیزداری و تهیه امکانات لازم برای لایروبی رودخانه‌ها از موضوعاتی است که در شرایط فعلی باید جدی گرفته شوند.

 وی ادامه داد: در شرایط فعلی بخشی از اقدامات مربوط کارهای فوری است که برای کاهش خسارات و نجات مردم توسط استانداری، بخش‌های اجرایی و نیروهای مسلح در حال انجام است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بخشی از کار مانند جبران خسارت از بین رفتن مغازه‌ها منازل و کشاورزی مردم مربوط به حل مشکلات مردم است و خوشبختانه در دولت به این موضوع توجه شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به اقدامات پیشگیرانه گفت: بودجه کافی و ویژه‌ای برای بحث پیشگیری اختصاص خواهیم داد.

وی با بیان اینکه استان‌های مختلفی درگیر سیل هستند، گفت: در این میان لرستان خسارات زیادی از سیل دیده است.

رئیس مجلس بیان کرد: مردم نگرانی و اضطراب نداشته باشند و اگر خسارتی به منازل مغازه‌ها و وسایل آنها وارد شده جای نگرانی نیست، بنابراین برای مسکن سیل زدگان برنامه‌ریزی شده و بودجه مورد نیاز برای دولت در این راستا تامین می‌شود.