دولت فعلی آمریکا حمله بی‌سابقه‌ اقتصادی و روانی را از همه جهت علیه ایران سازماندهی کرده است و آن‌را فشار حداکثری نامیده است. هدف این فشار فقط «دولت» ایران نیست؛ فقط «ملت» ایران نیست، هدف «ایران» است.

به گزارش مرور نیوز، حسام الدین آشنا ، مشاور رئیس جمهور، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«شرایط کشور را همه می‌دانیم، و در کنار دست‌آوردها و سربلندی‌ها، کاستی‌ها و کمبودها را می‌شناسیم و از ریشه‌های نارسایی‌ها و نابسامانی‌ها مطلعیم. به رغم همه تلاش‌ها و تدبیرها، همه ما سال سختی را پشت سر گذاشتیم و امسال هم کار آسانی را در پیش نداریم. همه ما در سال گذشته با دشواری‌هایی در معیشت خود روبه‌رو شدیم. موج گرانی‌ها مردم را آزرد و به حرکت باثبات و روبه‌رشد اقتصاد کشور آسیب زد. همه ما می‌دانیم که عوامل سیاسی- روانی و مدیریتی  و شرایط بین‌المللی، سبب این مشکلات شد و شرایط اداره کشور را دگرگون کرد. همه ما با مسئولیت‌پذیری باید این شرایط را به نفع مردم دگرگون کنیم. معنای مسئولیت‌پذیری دولت این است که در سال 1398 با تدبیر و واقع‌بینی بیشتر، و اقدامات قاطع‌تر از معیشت و رفاه مردم مراقبت کند و در عرصه داخلی و خارجی، تمام توان خود را برای نظم بخشیدن به امور کشور به‌کار گیرد. تعامل سازنده در سیاست خارجی را که با سفر موفق به کشورهای همسایه پی گرفته‌است، ادامه دهد. مشارکت ملی در سرمایه‌گذاری، تقویت بازارهای سرمایه، توسعه اشتغال و تسهیل فضای کسب‌وکار را نیز به صورت جدی دنبال کند.

دولت فعلی آمریکا حمله بی‌سابقه‌ اقتصادی و روانی  را از همه جهت علیه ایران  سازماندهی کرده است و آن‌را فشار حداکثری نامیده است. هدف این فشار  فقط «دولت» ایران نیست؛ فقط «ملت» ایران نیست، هدف «ایران» است. اما آنان در محاسبه خود، استقامت حداکثری و مقاومت ملی ایرانیان را ندیده‌اند، که با هوشیاری و ابتکار، آنان را در رسیدن به اهداف ناکام می‌گذارد. پاسخ ما به شدت فشار دشمن، همبستگی بیشتر دولت و ملت، و هماهنگی بیشتر همه نهادهای حاکمیت در حل مشکلات مردم است. 

ایران امروز کسانی را می‌خواهد که برای ایران، نه فقط از جان و مال خود، بلکه از جایگاه و مقام و آبروی خود بگذرند. امروز روز میهن‌دوستی است و هر کس به عزت اسلام می‌اندیشد، باید از مصالح ملی ایران حراست کند. مصلحت امروز ایران، استفاده از فرصتی است که دشواری‌ها ایجاد کرده‌اند تا تصمیم‌های سخت و کارساز بگیریم و دست به اصلاحات اساسی در مشکلات ساختاری و دیرپای اداره کشور بزنیم.

دولت باید از خود آغاز کند. تصدی‌گری دولت را کاهش دهد و میدان کار و ابتکار را برای مردم گسترده‌تر کند. با کمک تلاشگران هوشمند و مبتکر عرصه اقتصاد تحریم‌گَران را ناکام بگذارد و مسیر رشد پایدار صادرات را با سیاست‌های حمایت از تولید و صادرات هموارتر کند. 

اصلاح ساختاری بودجه باید در اولویت شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور قرار گیرد تا از منابع کشور برای اشتغال جوانان بهتر استفاده شود. برای مبارزه ریشه‌ای با فساد، دولت  باید راه گسترش شفافیت و مقابله با تعارض منافع رابا قدرت دنبال کند 

اما طی این مسیر و نیل به هدف جز با مشارکت همگانی مردم، ممکن نیست. برای اشتغال جوانان، سرمایه‌گذاری لازم است. ظرفیت‌های عظیم مردمی، باید در بازار سرمایه به‌کار گرفته شود. دولت باید زمینه‌های اطمینان‌بخشی لازم را در این مسیر فراهم کند و در عین حال، در کوتاه‌مدت نیز برنامه‌های عملیاتی برای حفظ قدرت خرید شهروندان، بهبود وضعیت معیشتی کارمندان و کارگران را ادامه دهد. دولت موظف است در تداوم طرح عظیم تحول نظام سلامت، امسال شبکه اجتماعی سلامت را از طریق موبایل‌ها و تلفن‌های هوشمند راه‌اندازی کند تا مردم بتوانند با تلفن همراه خود به راحتی به خدمات سلامت دست یابند.

ما علاوه بر حوزه اقتصادی، در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نیز به یک هم‌افزایی ملی نیاز داریم. ما یک نقشه راه ملی برای گذار از این دوران می‌خواهیم. انعطاف‌پذیری، رمز پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ جمهوری اسلامی بوده است. ما به فرموده‌ی مقام معظم رهبری تجدیدنظرطلب نیستیم اما انعطاف‌پذیر هستیم. نه فقط در سیاست خارجی که در سیاست داخلی هم. ما همیشه به موقع جنگیده‌ایم و به موقع صلح کرده‌ایم. ما می‌دانیم چه زمانی بنشینیم و چه زمانی برخیزیم. اکنون زمان ایستادگی است. اکنون زمان صبوری است. صبر نه به معنای ریاضت که به معنای درایت. 

هم‌میهنان، همه سخن من این است: اندکی صبر... سحر نزدیک است.»