این استاد برجسته حوزه گفت: دشمنان با ضربه‌ای که در دفاع مقدس و همچنین در عراق از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوردند قصد انتقام داشتند و با تروریست دانستن سپاه انتقام جویی کردند.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، افزود: هیچ تنهایی بدتر و وحشتناک تر از خود بزرگ بینی نیست و این صفت باعث فاصله گرفتن شخص از جامعه می‌شود، انسان خود بزرگ بین خود را از جامعه جدا می‌کند و مردم نیز علاقه مند به ارتباط با او نخواهند بود.

این استاد برجسته با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: در این حدیث چند نکته مهم مورد تاکید قرار گرفته است، اولین نکته این است که هیچ فقری بالاتر از جهل نیست.

وی با بیان اینکه هیچ مالی پربارتر و پربرکت تر از عقل نیست، افزود: اگر انسان جاهل نباشد می‌تواند فقر خود را از بین ببرد، ولی اگر انسان جاهل باشد، ثروت خود را هم از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر در حدیث پیامبر این است که هیچ ویژگی شخصیتی بهتر از حسن خلق نیست، حسن خلق باعث می‌شود شخص دوستان و یاران بسیاری پیدا کند و در مقابل حوادث و سختی‌ها تنها نباشد.

مکارم شیرازی تصریح کرد: در بخش دیگری از حدیث آمده که هیچ عبادتی بالاتر از تفکر نیست، انسان زمانی که فکر کند، می‌تواند بر تمام مشکلات فائق شود؛ در روایات آمده که ثواب را به کثرت عمل نمی‌‎دهند و به تفکر و عقل شخص در انجام آن عمل ثواب تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این حدیث که در دوره جاهلیت بیان شده، یک نوع معجزه است؛ زیرا تبیین این مطالب در آن دوران بسیار با اهمیت بوده است و باعث رشد شخصیت انسان می‌شود.

این استاد برجسته حوزه با محکوم کردن اقدام آمریکا مبنی تروریست دانستن سپاه پاسداران تاکید کرد: دشمنان با ضربه‌ای که در دفاع مقدس و همچنین در عراق از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوردند قصد انتقام داشتند و با تروریست دانستن سپاه انتقام جویی کردند.

این مرجع تقلید شیعه اقدام آمریکا علیه سپاه را یک بی عقلی محض دانست و عنوان کرد: نمی‌توان از حق، چشم پوشی کرد؛ محبوبیت سپاه با این اقدام آمریکا کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه این محبوبیت بیشتر هم می‌شود.

وی گفت: سپاه با تمام توان و امکانات خود به یاری مردم سیل زده شتافته است و حضور و تدبیر سپاه باعث شده که خسارات جانی به نسبت حجم سیلاب بسیار کاهش پیدا کند.