علی اکبر ولایتی در همایش بزرگ من هم یک سپاهی‌ام در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: براساس قانون اساسی، سپاه پاسداران مدافع انقلاب است و برای دفاع از انقلاب اسلامی به وجود آمده و یکی از رموز موفقیت انقلاب، وجود این رکن رکین در جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مرور نیوز، ولایتی گفت : بنای آمریکا به طور خاص و غربی‌ها به طور عام این است که کشورهای اسلامی را یا تضعیف و یا تجزیه کنند. رئیس هیأت امنای دانشگاه با اشاره به برنامه های آمریکا و دولت های غربی برای سوریه یادآورشد: سپاه پاسداران، تبلور حضور ایران در سوریه بود و طی چهار سال تنها ایران در کنار سوریه قرار داشت و پس از آن، زمانی که کشورهای دیگر دیدند که حکومت سوریه پابرجاست، به کمک این کشور آمدند و در دیگر کشورها مانند عراق، لبنان و غیره هم با ایستادگی ملت مظلوم منطقه و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران شکست خوردند. 

علی اکبر ولایتی ادامه داد: با توجه به موفقیت های سپاه در منطقه، آمریکایی ها به جایی رسیدند که باطن خود را بروز دهند و بگویند که سپاه پاسداران تحریم می شود به این دلیل که تروریست است. این موضوع عادت شناخته‌شده و سلاح مصرف‌شده و تاریخ گذشته غرب است که هرکس که با آنها مخالف باشد، تروریست خوانده می شود و هر کشوری که به حرف آنها گوش ندهد، آن را مخالف حقوق بشر معرفی می کنند.

به گفته وی، ایران یک ابرقدرت بالقوه است و نماد آن هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. آحاد مردم ایران هرکدام یک سپاهی بالقوه هستند و روز حادثه سلاح به دست می گیرند و بنابراین مخالفت با سپاه پاسداران، مخالفت با ملت ایران است.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌های خارجی که طرفدار غرب هستند، خاطرنشان کرد: برخی رسانه ها رئیس‌جمهور بی‌عقل آمریکا را شماتت می کردند که چرا علیه سپاه دست به چنین اقدامی زده و باعث شده از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان گرفته تا عام و خاص ایران دوشادوش هم از سپاه حمایت کنند و روزنامه های داخلی با گرایش های مختلف در صف حمایت از سپاه قرار گرفتند، از این رو اینکار آمریکا به نفع سپاه تمام شد.

ولایتی با اشاره به علل تحریم سپاه توسط آمریکا، گفت: علت اینکه آمریکا سپاه پاسداران را تروریست اعلام کرد، این است که ایران بنای یک همکاری واقعی منطقه‌ای را با کشورهای اصلی منطقه گذاشته و ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین یک جبهه مقاومت تشکیل داده‌اند و هرجا مشکلی پیش می آید، به عنوان ید واحد عمل می کنند. 

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های منطقه را مبتنی بر همکاری و همیاری ملت‌های منطقه و کشورهایی که حکومت آن نماینده ملت بنا نهاده است، به همین دلیل زمانی که آمریکا کشورها را تهدید کرد که اگر سپاه را تحریم نکنند، با آنها برخورد می کند، رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان عراقی اعلام کردند که از این تحریم‌ها تبعیت نمی‌کنند. 

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد گفت: امیدواریم در آینده دیگر کشورهای اسلامی هم به همکاری واقعی میان کشورها که هسته اصلی امت اسلامی هستند، بپیوندند و دامنه این همکاری هر روز گسترده‌تر شود.