مدیرکل اطلاعات استان ایلام گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در ایلام از ورود عناصر تروریستی‌ به ایران جلوگیری کردند .

به گزارش مرور نیوز، مدیرکل اطلاعات استان ایلام صبح امروز با تشریح اقدامات اداره کل اطلاعات استان ایلام پرداخت و گفت: رصد فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای معاند و شناسایی عناصر وابسته به این سرویس‌ها، شناسایی عناصر وابسته به جریان بعثی تکفیری داعش در عراق و مقابله جدی با ورود عناصر تروریست جریانات تکفیری در اولویت کاری این اداره کل در استان ایلام است.

وی شناسایی کانون‌ها و افراد وابسته به جریانات معاند و گروهک‌های ضد‌انقلاب و مقابله با فعالیت و اقدامات خرابکارنه این جریانات و برخورد با برخی عوامل و توجیه و هدایت افراد ناآگاه که از طُرق مختلف (فضای مجازی و حقیقی) به آنها وصل شده بودند، را اقدام بعدی اداره متبوعه خود دانست و گفت: مقابله با قاچاق سلاح، احشام، کالا و مواد مخدر، برقراری امنیت در پایانه و بازارچه مرزی مهران، برقراری امنیت در همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی (ع)، مقابله با ورود و خروج غیر قانونی از مرز  از جمله اقدامات اداره کل در مرزهای استان با کشور عراق در سال گذشته با همکاری اعضای جامعه اطلاعاتی و شورای تأمین استان بوده است.

وی تصریح کرد: مقابله جدی با رشد نِحله‌ها و جریانات انحرافی نوظهور از اقداماتی است که در سال گذشته در دستور کار اداره کل اطلاعات استان قرار داشته و اقدامات مقابله‌ای متعددی در این راستا صورت گرفته و به منظور تنویر افکار عمومی این اداره کل اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلفی در سطح استان و شهرستان‌ها کرده است.

وی افزود: در حوزه اقتصادی اقدامات دامنه داری از جمله انجام کیس‌های متعدد مبارزه با مفاسد اقتصادی، قاچاق کالا، ارز و ضربه به باندهای قاچاق احشام، قاچاق سلاح و مهمات، آرد، سوخت، دارو، فولاد، کود شیمیایی  انجام گرفته است.

مدیرکل اطلاعات استان ایلام بیان داشت: مقابله با احتکار و کم فروشی کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم استان نیز از جمله اقدامات اداره کل اطلاعات استان که با مسئول سازی دستگاه‌های ذیربط و کمک به آنها از جمله دستگاه قضائی، سازمان صمت، سازمان تعزیرات حکومتی  در سال گذشته بوده است.

وی افزود: کیس‌های متعددی در حوزه مقابله با ارتشاء و کارچاق‌کنی، پولشویی و فرار مالیاتی توسط اداره کل اطلاعات استان ایلام با دستور قضائی و یا در مواردی با همکاری سایر اعضای جامعه اطلاعاتی استان ایلام انجام گرفته است.

مدیرکل اطلاعات استان ایلام افزود: ممانعت از واگذاری غیر مجاز و غیر قانونی اراضی ملی و کشاورزی و زمین‌خواری، به افراد فاقد صلاحیت نیز از جمله اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در سال گذشته بوده است.

وی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی اداره کل اطلاعات استان با عنایت به اهمیت و ضرورت توجه به رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به عنوان عوامل زمینه‌ساز مخاطرات امنیتی ضمن رصد و پایش تهدیدات و آسیب‌ها در این حوزه با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مسؤلان استانی و کشوری است.

وی گفت: اقدام به برگزاری جلسات کارشناسی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حوزه‌های مختلف از جمله خودکشی، اعتیاد، طلاق، قتل و نزاع دسته جمعی، حاشیه نشینی  تلاش کرده ضمن مسئول سازی دستگاه‌ها به ویژه از طریق کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تعیین شده با ارائه راهکارهای کارشناسی در جهت کاهش این آسیب‌ها گام‌های مؤثری را بردارد.

مدیرکل اطلاعات استان خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات به عنوان نهاد برآمده از متن انقلاب نقش مهم و بی بدیلی در مقابله با تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی روز افزون و همه جانبه دشمن در طی دوران شکل‌گیری تا کنون ایفا کرده است. یکی از وظایف و اقدامات وزارت اطلاعات به عنوان دستگاه اصلی و مادر اطلاعات در کشور طی سال‌های اخیر نقش مهم و حیاتی ایجاد همگرایی و هم افزایی دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضائی بوده است.

وی افزود: بر این اساس اداره کل اطلاعات استان با برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد در قالب جلسات جامعه اطلاعاتی نقش مهم و مؤثری در ایجاد همگرایی و هم افزایی بین دستگاه‌ها در راستای مقابله با تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی در استان ایفا نموده است.

مدیرکل اطلاعات استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر تعامل سازنده و روابط مستحکم و همکاری صمیمانه‌ای بین دستگاه‌های مربوطه ایجاد شده و امنیت پایدار قابل قبولی را در استان علیرغم وجود تهدیدات امنیتی متعدد و شرایط مرزی بودن استان شاهد هستیم.

وی اظهار داشت: اقدامات صیانتی و توجیهی لازم در دستگاه‌های مختلف اجرایی با استفاده از پتانسیل دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه با هدف کاهش مشکلات و معضلات اقتصادی و همچنین تحقق اهداف توسعه، تولید و اشتغال پایدار در استان از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.