سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خطاب به رییس‌جمهور، رییس قوه قضاییه و رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به آنچه که رواج مصرف‌گرایی و دنیاپرستی مدیران و مذهبیان می‌خواند، هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز، حسین مقصودی در نطق میان دستور امروز (یک‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، خطاب به مسوولان و روسای قوا گفت:  به هوش آیید و به هوش باشید که جامعه امروز ما بیمار است، حکومت توان و عزم جدی برای اصلاحات فرهنگ، اجتماعی و اقتصادی ندارد. مصرف‌گرایی و دنیاپرستی در بین مدیران و مذهبیان رواج یافته است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: دروغ گفتن مدیران، فساد، رشوه، ویژه‌خواری، تهمت زدن، عوام فریبی، اختلاس‌ها، مفاسد اداری و بداخلاقی‌های سیاسی، پرونده‌سازی برای شایستگان، حذف مدیران واقعی و توانمند از بدنه مدیریتی کشور، عادی شده است. نگران این باشید که این آسیب‌ها باعث سقوط نظام اداری و بی‌اعتمادی مردم به نظام و در نهایت سقوط نظام شود. به موازات پیشرفت‌های دنیوی و رواج این بیماری‌ها در عرصه اخلاقی، یا متوقف شده‌ایم یا عقب‌تر از روزهای قبل هستیم. آیا هنوز به این فکر نیفتاده‌اید که به معنای عملی دغدغه‌های مقام معظم رهبری را درک کنیم و نظارت بیشتری داشته باشیم. مفاسد و بداخلاقی‌ها، حسن شهرت نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است و موریانه‌وار در بنیان‌ها و باورهای عمیق و تاریخ ساخته مردمان‌مان رسوخ کرده و باعث تخفیف اعتماد مردم به نظام دیوان‌سالاری کشور شده است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: هر کس ادعای ولایت‌مداری نه ولایت‌شعاری دارد، باید در جهت تداوم و حفظ وحدت و تناسب اقدام و عمل در صحنه‌های داخلی کشور و استکبارستیزی و حفظ تمامیت ارضی و ارزشی و استقلال تمام عیار کشور گام بردارد. به برکت حضور رهبری و ولایت امروزه خوشبختانه در بُعد سیاست و امنیت حاکم بر آن جزو مقتدرترین کشورها هستیم اما در بُعد اقتصادی آنچنان که باید و شاید مردم احساس امنیت نمی‌کنند.

وی افزود: تورم کاهش یافته اما به چه قیمیتی؟ به قیمت از بین رفتن کسب و کارهای کوچک و بزرگ و تعطیلی دکانهای جزء. تورم کاهش یافته اما بهره‌های بانکی بالا رفته و افزایش مالیات‌ها تعطیلی و ورشکسته شدن تولیدکنندگان صنعتی و قبرستانی از ورزشکستان صنعت در شهرک‌های صنعتی. کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به روز سیاه افتاده‌اند. افزایش مالیات‌ها با درآمدها همخوانی ندارد. این مسئله باعث شده کاسب‌ها و دکان‌های جزء نیز تعطیل شوند.

مقصودی متذکر شد: از وزارت کار هیچ خبری نیست. صندوق های بازشستگی ورشکسته شده‌اند. تیم اقتصادی دولت جزیره‌ای عمل می‌کند. جنگ آب‌ها در روستاها شروع شده است. به خودآییم و بیدار شویم و به هوش باشیم.

نماینده مردم سبزوار خطاب به نمایندگان مجلس هشدار داد: بیایید به قانون اساسی،‌ اندیشه‌های امام راحل و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که مبانی مشخصی دارند، عمل کنیم. توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و صد البته عمل کردن آنها تنها راه نجات و رستگاری است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: نتیجه انتخابات آمریکا نشان داد که همان مردمی که پرچمداران‌شان ادعای دمکراسی آنان گوش دنیا را کر کرده امروز خواهان تغییر هستند. از دروغ شنیدن خسته شده‌اند و به سوی شعارهایی از جنس اعتراض به وضع موجود رغبت نشان می‌دهند.

مقصودی تاکید کرد: رمز پیروزی و موفقیت ما فقط پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است. به حقوق بازنشستگان رسیدگی کنید.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس متذکر شد: اعتراض معلمان و کارگران را به عنوان سوپاپ اطمینان امنیت نظام، در نظر بگیریم و بدانیم با دهان بستن و با به زندان انداختن راه به جایی نمی‌بریم.