وزیر کشور گفت : یکی از راه‌های پیشگیری و مقابله با اقدامات غیر قانونی و خشونت آمیز، مراقبت دائمی و موثر همه مردم در فضای مجازی و ارائه گزارش به مراجع ذیربط می باشد.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی طی پیامی در صفحه اینستاگرام خود درباره شهادت طلبه همدانی نوشت: حادثه تلخ و دردناک ترور یک طلبه حوزه علمیه در همدان نشان داد فضای مجازی در کنار وجوه مثبت و ارزشمند می تواند بسترساز جنایت و اتفاقات تاسف باری باشد. در هیچ نقطه از جهان حتی کشورهای تولید کننده و میزبان این تکنولوژی ارتباطاتی نوین، آزادی عمل کاربران تا مرز هرج و مرج طلبی و ولنگاری در فعالیت های اجتماعی مشاهده نشده و برای استفاده کاربران قوانین سختگیرانه ای اعمال می شود.

وی در این یادداشت تاکید کرد: یکی از راه‌های پیشگیری و مقابله با اقدامات غیر قانونی و خشونت آمیز، مراقبت دائمی و موثر همه مردم در فضای مجازی و ارائه گزارش به مراجع ذیربط می باشد. از سوی دیگر باید دقت داشت بیان و انتشار مطالب ناامید کننده و سیاه نمایی به هر عنوان و بهانه و با هر درجه و نسبتی زمینه ساز بروز واکنش های روانی غیر قابل کنترل از سوی عده ای بیمار می باشد. بهترین روش اعمال محدودیت هدفمند در فضای مجازی، کنترل مداوم و دقیق مردم در انتشار مطالب و تصاویر و همچنین گزارش سریع تخلفات به مراجع ذیصلاح می باشد.

وزیر کشور اظهار داشت: لازم است در این خصوص بسترهای مناسب و امن دیجیتالی برای کسب اطلاعات مردمی مهیا و در دسترس عموم قرار گیرد. باید در نظر داشت که خشونت فقط ترور فیزیکی نیست بلکه دروغ پردازی، تحریک احساسات مردمی به طرق مختلف مانند توهین و اهانت، فخر فروشی و اشرافیگری، مایوس کردن مردم و ترویج ناامیدی هم از موارد زمینه های بروزخشونت کور به شمار می رود.