میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سال ۹۸ تعیین شد .

به گزارش مرور نیوز، هیات وزیران در جلسه امروز، ضمن تأکید بر تلاش حداکثری برای فروش نفت علی رغم محدودیت های اعلام شده و تأمین منابع مورد نیاز کشور، از کلیه دستگاه های اجرایی خواست تا عزم خود را در اجرا و پیگیری مجدانه سیاست های دولت از قبیل صرفه جویی در کلیه دستگاه های اجرایی، شناسایی و توسعه راه حل های جایگزین تأمین منابع بویژه صادرات غیرنفتی، تسهیل فرآیند صادرات، حمایت از بخش خصوصی، صیانت از اشتغال کارگران، مراقبت از واحدهای تولیدی، حمایت از اقشار کم درآمد جامعه و رفع نیازمندی های آنان به کار گیرند.

هیئت وزیران در جلسه امروز همچنین میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۸ را تعیین کرد.

بر این اساس، از ابتدای سال ۱۳۹۸ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۷ برقرار شده اند، برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان (۱,۵۱۶,۸۸۱) تومان معادل ۳۶,۵ درصد تعیین می‌شود و براساس سایر سطوح به میزان ۱۳ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۷ به علاوه مبلغ ثابت (۲۶۱,۱۴۷) تومان افزایش می‌یابد.

درخصوص سایر افرادی که مستمری آن‌ها به نسبت پرداخت حق بیمه برقرار شده است، افزایش مستمری‌های تا حداقل دستمزد معادل ۳۶,۵ درصد و مستمری‌های بیش از حداقل همانند سایر سطوح و به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه خواهد بود.

دولت در ادامه، به درخواست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مجوز لازم جهت خروج موقت تعدادی از آثار تاریخی- فرهنگی برای شرکت در نمایشگاه‌های «تمدن‌های آسیایی» و «سلادون‌های لانگ کوان و جهانی شدن» در کشور چین  را صادر کرد.

این تصمیم با هدف تحکیم همکاری‌های فرهنگی و پژوهشی میان ایران و چین و به استناد یادداشت تفاهم بین موزه‌های ملی دو کشور اخذ شده است.

هیئت وزیران با تصویب دو لایحه موافقت‌نامه حقوقی میان دولت های ایران و روسیه موافقت کرد.

لایحه انتقال محکومان به حبس و همچنین، پروتکل اصلاح موافقت‌نامه جهت معاضدت در پرونده‌‌های مدنی و جزایی میان ایران و روسیه از جمله مصوبات امروز دولت بود.

دولت لایحه اصلاحات آیین نامه آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی برای دریانوردان (اس تی سی دبلیو ۱۹۷۸) را تصویب کرد.

گفتنی است، کنوانسیون بین المللی استانداردهای آموزش ، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردان با هدف افزایش ایمنی جان و مال اشخاص در دریا و حفاظت محیط زیست دریایی تشکیل شده و قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مزبور در سال ۱۳۷۵ مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.