امیر دریادار سیاری گفت : اثرگذاری یک کشور در جامعه بین المللی بسیار مهم است، باید در مسیری حرکت کنیم که جایگاه نظام و انقلاب والا و اثرگذار باشد.

به گزارش مرور نیوز، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش صبح پنجشنبه در نخستین همایش سراسری تربیت و آموزش ارتش با تاکید بر اهمیت جایگاه یک کشور در نظام بین المللی اظهار کرد: اثرگذاری یک کشور در جامعه بین المللی بسیار مهم است، باید در مسیری حرکت کنیم که جایگاه نظام و انقلاب والا و اثرگذار باشد. در غیر این صورت این دیگران هستند که برای ما تصمیم گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه «در کسب جایگاه در نظام بین‌الملل، قدرت تعیین کننده مرتبه‌ کشورها در این نظام است»، خاطرنشان کرد: باید در جهت قدرتمند شدن حرکت کرد. ما قدرت ملی را به‌ عنوان عامل تعیین کننده جایگاه کشور تعریف می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش قدرت سیاسی، قدرت اجتماعی، قدرت فرهنگی، قدرت علمی و قدرت نظامی را از مولفه‌های قدرت ملی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین مولفه های قدرت ملی، قدرت نظامی است که بالاترین اثر را دارد؛ سیاستمداران در نظام بین المللی هر کجا که پشت میز می‌نشینند، اگر می‌خواهند محکم صحبت کنند، باید پشت‌شان گرم باشد، قدرت ملی خود را به رخ بکشند و در صورت تهدید طرفین توان بازدارندگی خود را نشان دهند. اگر در مذاکرات هسته ای در جایگاهی قرار گرفتیم که 6 کشور با ما وارد مذاکره شدند، این به دلیل قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

دریادار سیاری همچنین نیروی انسانی مناسب، داشتن تجهیزات مناسب و داشتن زیرساخت‌های مورد نیاز برای تقویت قدرت نظامی را از عناصر اثرگذار در قدرت نظامی برشمرد و تاکید کرد: نیروی انسانی مهمترین و بزرگترین سرمایه یک قدرت نظامی است. نیروی انسانی در نیروهای مسلح باید کیفی و از ویژگی‌های خوب انقلابی و دینی برخوردار باشند؛ این ویژگی است که نیروهای مسلح ما را از نیروهای مسلح سایر کشورها متمایز می‌کند.

وی برخورداری از ایمان، دانش و شجاعت را سومین ویژگی نیروی انسانی در نیروهای مسلح دانست و خاطرنشان کرد: آنچه که وظیفه اصلی اعضای خانواده ارتش جمهوری اسلامی است، توجه به اسناد بالادستی و گام برداشتن در مسیر تربیت نیروی انسانی کیفی و کارآمد است تا آنها بتوانند قدرت ملی و میزان اثرگذاری ما در فضای بین المللی را بالا ببرند.

معاون هماهنگ کننده ارتش در پایان با گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس، اظهار کرد: اهمیت استراتژیکی و ژئوپلیتیکی خلیج فارس آنقدر مهم است که قدرت های بزرگ دنبال تسلط بر آن هستند، اما تاریخ ثابت کرده که ما برای حفظ منافع و ارزش‌های خود در برابر هر تهدیدی ایستادگی کردیم و خواهیم ایستاد و نام خلیج فارس از دیرباز خلیج فارس بوده است و خواهد بود. ملت انقلاب اسلامی نیز همواره با تکیه بر ارزش ها و اسناد بالادستی در مقابل هر تهدیدی خواهد ایستاد.