علی لاریجانی هفته کارگر را تبریک گفت و افزود: کارگران عزیز و زحمت‌کش، استوانه دفاع ملی اقتصادی در مقابل دشمن فریبکار هستند. بار اصلی تولید و استقلال اقتصادی کشور بر دولت، کارگران و کشاورزانِ فداکار است و گسترش زمینه‌های تولید به ویژه در کارگاه‌های کوچک و متوسط از وظایف جدی اقتصاد کشور است.

به گزارش مرور نیوز، علی لاریجانی با تبریک هفته معلم به معلمان و فرهنگیان کشور، گفت: رهبری معظم انقلاب نکات مهمی در جلسه کارگران عزیز و معلمان گرامی در زمینه حفظ اشتغال در کارگاهها و رفع مشکلات تولید و صیانت از جایگاه و منزلت معلم و اجرای همه جانبه سند تحول آموزش و پرورش ایراد کردند. از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌خواهم روی موضوعاتی که ایشان بیان کردند که همگی جزو امور ضروری آموزش و پرورش کشور است، برنامه‌ریزی کنند.

رییس مجلس ادامه داد: به ویژه تاکیدات ایشان در زمینه مهارت‌آموزی و توسعه آن در مدارس و بررسی جامع در موضوع کنکور و حل این معضل و معوقات فرهنگیان عزیز مورد توجه کمیسیون قرار گیرد.

لاریجانی همچنین به کمیسیون‌های صنایع و معادن، کشاورزی و اجتماعی ماموریت دارد تا در زمینه حفظ اشتغال کارگاه‌ها و توسعه اشتغال کوچک و متوسط با کمک دستگاه‌های اجرایی و اتاق‌های بازرگانی و تعاون بررسی‌های لازم را انجام دهند.

نماینده مردم قم در مجلس با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، گفت: ایشان شخصیتی داشت که واقعا معلم انقلاب بود. ایشان همه جانبه‌نگر، پرهیزگار، آینده‌نگر و انقلابی بود. امام (ره) درباره ایشان کلماتی را فرمودند که کمتر سابقه داشته است. فرمودند «در اسلام‌شناسی و فنون مختلفه اسلام و قرآن کریم، کم‌نظیر بود» و یا فرمودند «در اسلام عزیز به شهادت این فرزند برومند و عالم جاودان، ثلمه‌ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست» یا فرمودند «آثار قلم و زبان او بی‌استثناء، آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی که سرشار از ایمان و عقیده نشات می‌گرفت برای عارف و عامی، سودمند و فرح‌زاست». همین قطعات از نظرات امام نشانگر عمق توجه امام به تفکر این مردم الهی است.

وی با قرائت فرازهایی از سخنان شهید مطهری، خاطرنشان کرد: استاد مطهری اقتصاد سالم را برای یک جامعه اسلامی، ضروری می‌دانست و مراد او از اقتصاد سالم، اقتصاد مولد و ثروت‌زا بود. ایشان همچنین برای استقلال کشور، استقلال اقتصادی را لازم می‌دانست و درباره استقلال به ویژه استقلال سیاسی نیز بر این نظر بود.

رییس مجلس گفت: متاسفانه سیاست استعمارگران گرفتار کردن کشورهای منطقه در مسئله استقلال سیاسی و اقتصادی است و همین مسئله آمریکایی‌ها را گستاخ‌تر کرده است. ظاهرا نظرات بی‌منطق مسؤولان آمریکایی تمامی ندارد. به نظر می‌رسد به جای سیاست‌ورزی به عملیات روانی اشتغال دارند و با خلق ماجراهای زنجیره‌ای قصد ایجاد سردرگمی بین‌المللی دارند. پس از اقدامات غیرقانونی درباره سپاه پاسداران، امریه صفر کردن فروش نفت ایران گام دیگری است که تحقق پیدا نخواهد کرد و حرفهای نسنجیده دیگر آنان در مورد همکاری هسته‌ای کشورها در چارچوب توافق هسته‌ای از جمله خرید آب سنگین، مواد غنی شده و فروش مواد اولیه نمونه‌هایی از آشفتگی فکری آنان را نشان می‌دهد.

لاریجانی ادامه داد: به نظر می‌رسد آنان به مانند سوارکاران قایقی هستند که برای سرعت بخشیدن قایق، بار آن را افزایش می‌دهند. چون در هر اقدامی تصور می‌کردند حادثه‌ای در ایران خلق می‌کنند و حالا که موفق نشدند، با عصبانیت ماجرای جدیدی را با تبلیغات راه می‌اندازند و به نظر می‌رسد چیز مهم دیگری در انبان نداشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس متذکر شد: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران فرمودند در این زمان وحدت و انسجام داخلی مهمترین عامل تعیین کننده در نبرد اراده‌های دو کشور است و به تعبیر ایشان اختلاف سلایق را باید در این مرحله کنار گذاشت و بر روی هدف اصلی یعنی مقاومت در مقابل استبداد بین‌المللی مدرن، ایستادگی کرد که آنان عزت ملت را هدفگیری کرده‌اند ازاین رو باید در این راه پایمردی و وفاق داشت و از هر چه به ساختار وحدت جامعه لطمه می زند پرهیز کرد.