رسانه‌های عربی در اخبار ضد و نقیضی مدعی شدند که یک مقام عالی رتبه قطری به تهران سفر کرده و با مقامات عالی رتبه ایران دیدار کرده است.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه القدس العربی مدعی شد که دو روز پیش محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ، در سفر غیرعلنی به تهران آمده و با مسئولان جمهوری اسلامی ایران از جمله محمد جواد ظریف ، گفت‌وگو کرده است.

یک منبع که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است مدعی شد: واشنگتن از سفر محمد بن عبدالرحمن که معلوم نیست در چارچوب روابط دو جانبه و یا کاهش تنش‌ میان ایران و آمریکا بوده است، آگاهی داشت.

برخی رسانه ها نیز مدعی شدند که در روز شنبه ۱۱ می ساعت هفت بعد از ظهر یک هواپیمای قطری امیری از نوع ایرباس A320 در تهران نشست و ساعت ۱۰:۳۰ همان شب به دوحه بازگشت.

این شبکه نوشت: روز بعد یک روزنامه ایرانی اعلام کرد که امیر قطر به تهران سفر کرده است اما یک منبع رسمی ایرانی در گفت وگو با بی بی سی این خبر را تکذیب کرد. به نظر می‌رسد که تکذیب سفر امیر قطر به تهران به معنای تکذیب سفر هر شخصیت عالی رتبه قطری در آن شب نیست و با توجه به روابط خوب دوحه با تهران و واشنگتن ممکن است پیام‌هایی از طریق کانال قطر میان ایران و آمریکا رد و بدل شده است.