مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) به لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا رای داد.

به گزارش مرور نیوز، در ماده واحده لایحه مذکور ذکر شده که موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا مشتمل بر یک مقدمه و 16 ماده می‌باشد. همچنین رعایت اصل 139 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اجرای مواد 12 و 13 این موافقتنامه الزامی است.

بر اساس این گزارش در مقدمه این لایحه ذکر شده که با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در بکارگیری منابع و امکانات بالقوه اقتصادی و نظر به ضرورت تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری های اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا و به منظور حفظ شرایط مساعد برای سرمایه گذاری‌های یاد شده در جهت ارتقاء و تحکیم همکاری‌های اقتصادی و تامین منافع هر دو دولت لایحه مذکور به مجلس ارائه شده است.

بر همین اساس لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل بین ایران و تانزانیا با 171 رای موافق، 2 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.