تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم از خادمان حضرت رضا(ع) توقع دیگری دارند و باید شأن لباس خادمی را حتی در زمانی که آن را به تن نداریم در بین نزدیکان و همکاران حفظ کنیم و الگوی آنها باشیم.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام احمد مروی ، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با سرکشیک‌های خدام حرم مطهر رضوی گفت: قدر و منزلت کار خادمی بسیار بالاست و در بیان و سخن نمی‌گنجد؛ پیشانی مجموعه عظیم آستان قدس رضوی حرم مطهر است و پیشانی حرم مطهر خادمان حضرت رضا(ع) هستند لذا توقع و انتظار از خدام این بارگاه ملکوتی بسیار زیاد است.

وی افزود: مردم از خادمان حضرت رضا(ع) توقع دیگری دارند و باید شأن لباس خادمی را حتی در زمانی که آن را به تن نداریم در بین نزدیکان و همکاران حفظ کنیم و الگوی آنها باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: استفاده از لباس خدمت باید فقط در اماکن متبرکه حرم مطهر انجام شود و بیرون از حرم لباس را در منظر دیگران قرار دادن تخلف است، باید مراقبت کرد که مبادا این لباس مقدس مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

مروی افزود: حضور در محل خدمت باید همراه با شادابی، بدون خستگی و با شرایط روحی مناسب باشد تا برخورد با مردم متناسب با شان و منزلت زائر حضرت رضا(ع) باشد.

وی ادامه داد: این مکان مقدس باید از لحاظ نظم و انضباط شاخص و ممتاز باشد؛ همه خادمان در این بارگاه ملکوتی یکسان هستند و هر کس عناوین و سلسله مراتبی که دارد متعلق به بیرون از این آستان است.