رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: بر اساس تصریح قانونگذار، فضای انتخابات به صورت مستمر رصد شده و ملاحظات قانونی در این باره در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، شکرالله حسن بیگی رییس ستاد انتخابات استان تهران در دومین جلسه ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد: اصل بی‌طرفی باید در دستور کار اعضای ستاد انتخابات به صورت جدی قرار بگیرد، ما مجری فرایند انتخابات هستیم و نباید به گونه‌ای عمل کنیم که شائبه طرفداری یا جانبداری از یک شخص یا جناح را در بین مردم داشته باشیم.

وی ادامه داد: بی‌طرفی کامل به معنای برخورد انفعالی نیست و ما نظاره‌گر تخلفات احتمالی در تبلیغات انتخاباتی نخواهیم بود. بر اساس تصریح قانونگذار، فضای انتخابات به صورت مستمر رصد شده و ملاحظات قانونی در این باره در نظر گرفته می‌شود. همچنین توجه به صیانت از آرای مردم و اهتمام نسبت به سلامت انتخابات، اصل غیرقابل اغماض بوده و خط قرمز ما است.

حسن بیگی با بیان اینکه افزایش مشارکت عمومی باید سرلوحه کار قرار بگیرد، تصریح کرد: افزایش مشارکت عمومی منجر به افزایش قدرت ملی و ایستادگی در برابر دشمنان خواهد شد. همچنین باید تزریق امید و نشاط به جامعه را در مقابل توطئه‌های دشمنان در دستور کار قرار دهیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه گفت: این تاکید را داریم که داوطلبان انتخابات باید منافع ملی را در رفتارهای انتخاباتی خود در نظر گرفته و قانون‌ مداری را سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبین مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات از تاریخ دهم تا شانزدهم خرداد ماه، فرصت خواهند داشت تا در راستای حضور در رقابت‌های انتخاباتی از سمت قانونی خود استعفا دهند.