​انوشیروان محسنی بندپی گفت : قطعا تلاش برای مشارکت حداکثری مردم ، قدرت چانه زنی نظام برای مطالبه گری را بیش از پیش فراهم می‌کند .

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین میان دوره‌ای خبرگان رهبری استان تهران، گفت‌: بی‌تردید بزرگترین رویداد سیاسی سال جاری، انتخابات امسال است که دوم اسفندماه با حضور مردم تجلی پیدا خواهد کرد. همچنین انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در استان تهران باید برگزار شود که در راستای اجرای این مهم  باید آماده  برگزاری این دو انتخابات باشیم.

وی اظهار کرد: در برگزاری انتخابات حدود پنج فاکتور از اهمیت بسزایی برخوردار است. قطعا تلاش برای مشارکت حداکثری مردم ، قدرت چانه زنی نظام برای مطالبه گری را بیش از پیش فراهم می‌کند و به عنوان یک پشتوانه محسوب می‌شود و مشروعیت نظام نیز از این طریق تقویت می‌شود.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: البته تحقق این اهداف چند پیش شرط دارد که به عنوان نماینده دولت و مجری انتخابات باید فضا را برای همه کسانی که دل در گرو نظام دارند و اصل نظام ولایت فقیه و قانون اساسی را پذیرفته‌اند برای حضورشان در انتخابات فراهم کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه در ادوار گذشته، یعنی ظرف ۱۰ دوره انتخابات میانگین حضور مردم  در انتخابات ۶۰ درصد بوده است، اما در استان تهران   این آمار ۴۷ درصد بوده است که نشان دهنده این است که باید برای انتخابات سال جاری تلاش و تحرکی مضاعف داشته باشیم و در جهت ترویج و ترغیب مردم  برای شرکت در انتخابات گامهای موثری برداریم.

محسنی بندپی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با تاکید بر لزوم توجه به امنیت انتخابات، یادآور شد: باید شرایط را برای حضور پر رنگ مردم سهل الوصول کنیم البته  آموزش نیز از  اهمیت بسزایی برخوردار است. به شکلی که باید همه کسانی که سر صندوق‌ها هستند، اعم از بازرسان و ناظران ، آموزش‌های لازم را دیده باشند و حتی برای کاندیداهای انتخابات نیز این آموزش‌ها ارائه شود.

استاندار تهران در پایان و در ‌عین ‌حال اصل اساسی دیگر برگزاری این انتخابات را بی‌طرفی عوامل اجرایی عنوان کرد و در این رابطه،  توضیح داد: هر یک از ما نگاه و نگرش سیاسی داریم، اما آن چه که از ما توقع دارند این است که حفظ بی‌طرفی ما به عنوان مجری انتخابات تا آخرین لحظه حفظ شود و این موضوع باید درعمل و صحبت‌های ما نمود پیدا کند. باید این موضوع را به باور برسانیم و اطمینان و اعتماد همه را به دست آوریم تا امانتی که در دست ما است به نحو احسن از آن پاسداری کنیم که این همان صیانت از آرای مردم است.