رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: شایعات انفجار کربلا درست نیست و در این اتفاق هیچ یک از زائران کشورمان آسیبی ندید.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، حسین ذوالفقاری در جمع خبرنگاران گفت:  شایعات مطرح شده درباره انفجار دوشنبه در کربلا نادرست است. این انفجار در منطقه عین المتمر در شمال غرب کربلا بوده و در مسیر زائران قرار نداشت. در این حادثه برای هیچ یک از زائران ایرانی اتفاق رخ نداده است و فقط 8 عراقی به شهادت رسیدند.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین در خصوص تعداد زائران خارج شده از مرز ادامه داد: تا ساعت 24 روز گذشته یک میلیون و 384 هزار و 797 نفر از مرزهای زمینی و هوایی وارد عراق شده اند. همچنین بیش از 598 هزار نفر از مرز مهران، بیش از 423 هزار نفر از مرز شلمچه، 292 هزار نفر از مرز چذابه و 70 هزار و 62 نفر از مرز هوایی خارج شده اند.

معاون وزیر کشور یادآور شد: تا پایان روز گذشته یک میلیون و 764 هزار فقره روادید صادر شده است.

ذوالفقاری افزود: در بحث اتباع خارجی تا کنون 76 هزار و 284 نفر ثبت نام و 44 هزار و 310 فقره روادید صادر شده که باقی مانده روادید نیز در روزهای آینده صادر می شود.

 رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی در خصوص افراد فاقد رواید تصریح کرد: از ساعت اولیه بامداد امروز با حضور از افراد فاقد روادید در مرز مهران مواجه شدیم که از حدود ساعت سه و نیم نیروهایی که در محل حضور داشتند، اظهار نگرانی کردند و ما ناچار شدیم بلافاصله تصمیماتی بگیریم که این تصمیمات را ابلاغ کردیم و در حال اجرا است.

ذوالفقاری افزود: خودروهای مورد نیاز را به نیروی انتظامی، کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین دادیم تا افراد فاقد روادید را از منطقه خارج کنند.

وی ادامه داد: نگرانی دوم ما این بود که اختلال در روند رفتن زائران از مرز مهران باشد که اعلام کردیم حرکت زایران از سمت استان لرستان و ایلام به سمت مرز مهران را فعلا متوقف کنند. ضمن آنکه به شرکت های مسافربری اعلام شد زائرانی را به مرزهای جنوب غربی کشور منتقل کنند، چون در جنوب، مشکلی نداریم و حرکت بسیار روان است.

ذوالفقاری افزود: در کنار این موضوع پیش بینی اسکان را در ایلام داشتیم که اگر مردم در آنجا توقف داشتند در حسینیه ها، تکایا، مساجد و امکان عمومی استراحت کنند تا افراد متخلفی که حضور غیر قانونی پیدا کردند را انتقال دهیم. قطعا به هر قیمتی که شده باید از حضور این افراد در نقاط مرزی جلوگیری کنیم؛ چون حضور این ها باعث کندی حرکت زائران دارای روادید شده است.