یادگار امام گفت: تاسیس هلال احمر گرچه توسط ما نبوده ولی توسط نوع انسان بوده است و انسانیت ما اقتضا می کند که نسبت به درد دیگران بی تفاوت نباشیم.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار امامبا مدیران و اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دیدار کرد و گفت: برخی گفته اند قوه ادراک یکی از تمایزات انسان است. اما برخی دیگر گفته اند انسانیت انسان به اراده وابسته است و به عنوان نمونه، اگزیستانسیالیست ها خیلی روی آن تاکید می کنند. البته بعضی افراد مثل صدرالمتالهین می گویند قوای دیگری هم هست که می تواند انسان را بالا ببرد.

یادگار امام افزود: از نگاه سعدی، شاید بتوان گفت که فصل ممیز انسان "خیرخواهی" است؛ آنجایی که گفته "چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار"، گویی از نگاه او "آدم بودن" در گرو این است که انسان بی غم و درد نباشد و نسبت به غیر خودش و درد دیگران احساس تعلق کند و دردی که وارد جان و روح دیگران می شود را درد جان و روح خودش بداند؛ انسان ها اگر این گونه باشند انسان هستند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است بگوییم بعضی انسان ها چون دلسوزتر هستند انسان ترند، تاکید کرد: اوج شفقت در درون پیامبر(ص) است. در روایات آمده است، ایشان از اینکه مردم ایمان نیاورند به شدت ناراحت می شد، تا جایی کن خداوند به ایشان فرمود خودت را در این راه اذیت نکن. این اوج خصلت پیامبر(ص) انسانیت است.

سید حسن خمینی در ادامه، در خصوص فلسفه تأسیس هلال احمر اظهار داشت: تاسیس هلال احمر گرچه توسط ما نبوده ولی توسط نوع انسان بوده است و انسانیت ما اقتضا می کند که نسبت به درد دیگران بی تفاوت نباشیم.

وی یادآور شد: به فرموده قرآن وقتی دنیا به انسان ها روی می کند خوششان می آید و به فخر می آیند و خدا را فراموش می کنند، اما وقتی بلا نازل می شود به یاد خدا می افتند و بدتر از آن اینکه مایوس می شوند. یکی از وظایف ما این است که در کنار کمک به مردم، امید را به آنها بازگردانیم.

یادگار امام ادامه داد: کار بزرگ هلال احمر در سیل اخیر، علاوه بر دستگیری این بود که دل های آنها را از ناامیدی دور کند. حضور یک همدرد در کنار انسان و تسلی دادن، انسان را از ناامیدی خارج می کند. لذا این بُعد کار در هلال احمر را هم جدی بگیرید که یکی از مهمترین مسائل انسان ها این است که به آنها امید دهید و نگذارید مصیبت، ناامیدی را بر آنها غالب کند.