سخنگوی سازمان انرژی اتمی برجام را توافق نامه ای بین المللی عنوان کرد و گفت: اظهارنظرهاذ مختلف را مبنای تصمیم گیری قرار داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرورنیوز، بهروز کمالوندی در جمع خبرنگاران درباره اظهارات ترامپ نسبت به برجام افزود: ما مواضع خود را قبلا هم اعلام کردیم، برجام یک توافق نامه بین المللی است که در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد و برای همه طرف ها الزام آور است.

وی ادامه داد: اظهارنظرهای مختلف را نمی توان مبنای تصمیم گیری قرار داد و همین الان هم با مسئولان امریکایی با موضوعات مرتبط با برجام در ارتباط هستیم و از طریق وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی کار را دنبال می کنیم.

کمالوندی خاطرنشان کرد: موضوعی که در این مقطع می توانم بگویم این است که چیز جدی نداریم ضمن اینکه خود را برای شرایط بدتر هم آماده کردیم.

وی ادامه داد: باید دید ترامپ وقتی قدرت را به دست می گیرد با توجه به مشکلات متعددش، درباره ایران و برجام حرف ها و عملش تا چه حد می تواند تطبیق داشته باشد.

کمالوندی یادآور شد: آنچه مسلم است این است جمهوری اسلامی بدلیل ظرفیت های ویژه هسته ای بسیاری از مسائل به طرف های دیگر تحمیل کند و اینگونه نیست که دست آنها برای انجام کار باز باشد.

وی ادامه داد: توافقی که دو سال مذاکره فشرده داشت نیازمند است مورد توجه واقع شود. نتیجه آن می تواند برای همه مفید باشد. 

معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: بطور کلی وقتی توافق را پذیرفتیم در برخی حوزه ها محدودیت هایی است که نمی تواند برای صنعت محرومیت ایجاد کند.