رئیس جمهوری روز جمعه در دیدار با رئیس جمهور چین در حاشیه نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیشکک قرقیزستان از روند اجرای توافقات دو کشور، ، ابراز خرسندی کرد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه ایران کاملا بر تعهدات خود در برجام پایبند بوده و آمریکا بدون هرگونه بهانه ای از تعهد بین المللی خود خارج شد، گفت: فشارهایی که دولت آمریکا به ایران و چین و سایر کشورها وارد می کند، با هدف تسلط بر کل آسیا و جهان است.

رئیس جمهور، ایستادگی  ایران و چین در برابر یکجانبه گرایی آمریکا را به نفع دو کشور، آسیا و جهان دانست و افزود: ملت ایران نشان داده که در برابر فشارهای خارجی نه تنها متزلزل نمی شود بلکه متحد تر و مقاوم تر می شود.

روحانی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت های فراوانی برای گسترش روابط با چین وجود دارد، افزود: ایران با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی، آماده است نقش مهم و پیش برنده ای در پروژه کمر بند راه  ایفا کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ایران علاوه بر ادامه همکاری با چین در حوزه انرژی، علاقمند به توسعه زیر ساخت ها برای روابط پایدار و راهبردی در تامین انرژی چین است.

روحانی خاطرنشان کرد: تهران از ادامه همکاری و اجرای پروژه های مشترک با پکن در زمینه های انرژی، حمل و نقل و صنعت خرسند است.

وی افزود: ما علاقه مند به توسعه هر چه بیشتر روابط و هماهنگی دو کشور درسازمان های بین المللی و منطقه ای هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه تهران در توسعه و تعمیق روابط با پکن محدودیتی ندارد، گفت: در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و مبارزه با تروریسم آماده گسترش روابط هستیم و از سرمایه گذاری چین در توسعه مناطق و بنادر جنوبی خود استقبال می کنیم.