قوامی در نطق میان دستور امروز مجلس، از رییس‌جمهوری خواست تا قبل از سفر به استان خراسان شمالی مقدمات اجرایی شدن مصوبات سفر سال 1394 را به وجود آورد .

به گزارش مرور نیوز، نماینده مردم اسفراین در مجلس با اشاره به نقش وزارت آموزش و پرورش در تشکیل سرمایه اجتماعی، گفت: نقش وزارت آموزش و پرورش در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کم‌نظیر است. امیدوارم مجلس و دولت بودجه آموزش و پرورش را هزینه جاری ندانند بلکه مهمترین از تملک دارایی‌های سرمایه بدانند تا زمینه تولید و کار ناب فراهم شود و وزیری توانمند کار را دنبال کند.

وی کسری بودجه دولت را 100 هزار میلیارد تومان را مورد اشاره قرار داد و خواستار اصلاحات ساختاری بودجه دولت شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: جبران کسری بودجه 100 هزار میلیارد تومانی اجتناب‌ناپذیر بودجه 98 و پرهیز از راه‌های غلط گذشته از جمله استقراض از بانک مرکزی مسئله‌ای بسیار جدی است.

وی با اشاره به تاثیر استقراض از بانک مرکزی بر تورم گفت: لازم است رییس‌جمهور همه وزرا را موظف به برنامه اصلاح ساختاری در سطح دستگاه‌های اجرایی کند و مجلس هم در اصلاح قوانین لازم برای اصلاح ساختار بودجه، دولت را کمک کند.

قوامی ادامه داد: شرایط امروز کشور بهترین فرصت برای جدا کردن مصارف عمومی بودجه از فروش نفت است و رییس‌جمهور مسؤولیت ساختاری اصلاحات بودجه را بپذیرد.