معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، گفت: نارضایتی بیشتر نماینده های استیضاح کننده مسائل مالی، حقوقی و مطالبات فرهنگیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرورنیوز در مورد جزئیات استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: برای استیضاح وزیر شخصی از نمایندگان ما را اذیت نکرده و حق قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

 وی ادامه داد: علی اصغر فانی 3سال دستگاه تعلیم و تربیت دولت تدبیر و امید فعالیت کرده  و 4 بار استیضاح شده است که 3استیضاح در مجلس قبل بوده و یک استیضاح در مجلس فعلی انجام شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق آئین نامه مجلس در این دوره از استیضاح برای توضیحات عملکرد وزارت آموزش و پرورش 3جلسه در کمیسیون با حضور استیضاح کنندگان داشته ایم، تصریح کرد:با توجه به اینکه هیات رئیسه استیضاح را به کمیسیون ارجاع می‌دهد و در کمیسیون بررسی با حضور استیضاح کننده و استیضاح شونده جلساتی صورت میگیرد تا کنون 3 جلسه برای توضیحات برگزار شده است که نیمی از استیضاح کنندگان با توضیحات وزیر قانع شدند و امضاهای خود را پس گرفتند.

حجت الاسلام ناصری زنجانی، با بیان اینکه برای این دوره از استیضاح وزیر 26 بند مطرح شده است، ادامه داد: در این دوره از استیضاح وزیر در رابطه با نحوه کار وزارت خانه، پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها، معوقات فرهنگیان، عملکرد دانشگاه فرهنگیان، و مابقی مسائلی که آموزش و پرورش با آن درگیر است تعدادی از نمیانده ها از وزیر توضیح خواستند.

وی نارضایتی بیشتر نماینده های استیضاح کننده را مسائل مالی، حقوقی و مطالبات فرهنگیان  مطرح کرد و گفت: با توجه به بودجه آموزش و پرورش در برخی از این موارد  آموزش و پرورش توان پرداخت را نداشته است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تقریبا 9 ماه به انتخابات دولت دوازدهم باقی مانده است و مجلس 290 نماینده دارد اگر 50 نفر از این تعداد نارضایتی به عملکرد فانی دارند معنایش این نیست که نظر مجلس این است، بلکه بیشتر نمایندگان معتقد هستند که با استیضاح وزیر وقت مشکلات حل نمی شود.