مجمع نمایندگان تهران به وزیر اقتصاد در خصوص ضرورت رفع موانع موجود در بانک مرکزی برای تأمین مالی جهت ادامه پروژه آزاد راه تهران پردیس از طریق بانک مسکن در قالب شرکت پروژه، به وزیر نیرو: ضرورت بسترسازی و اجرای دیواره ساحلی حاشیه رودخانه جاجرود تذکر کتبی داد.

به گزارش مرور نیوز، یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

این تذکرات کتبی که توسط محمد علی وکیلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرائت شد به شرح ذیل است:

اقبال محمدیان به رئیس جمهور: عدم اعمال ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت در تعدادی از شهرستانهای خوزستان و همچنین ابلاغ سهمیه ویژه استخدامی در دستگاه‌های اجرایی و اداره استان خوزستان به دلیل کمبود نیروی انسانی.

مجمع نمایندگان تهران به وزیر اقتصاد: ضرورت رفع موانع موجود در بانک مرکزی برای تأمین مالی جهت ادامه پروژه آزاد راه تهران پردیس از طریق بانک مسکن در قالب شرکت پروژه، به وزیر نیرو: ضرورت بسترسازی و اجرای دیواره ساحلی حاشیه رودخانه جاجرود.

فیضی به وزیر علوم: علت دریافت شهریه از مربیان پذیرفته شده مقطع دکترا در دانشگاه تهران.

نادر قاضی پور به رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و کار و صنعت: برنامه ریزی برای تهیه نوشت افزار دانش آموزان روستایی و مناطق محروم برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹، به وزیر ورزش و جوانان: تسریع در احداث سالن ۱۲ هزاره نفره والیبال ارومیه، به وزیر کشاورزی: تسریع در پرداخت وجه خرید گندم تضمینی از کشاورزان سراسر کشور.

هاجر چنارانی به وزیر کشاورزی: لزوم توجه و مساعدت در جهت احداث سیلوی شهرستان فیروزه و برنامه ریزی در جهت ذخیره گندم، به رئیس جمهور: لزوم عدالت محوری جهت بحث تقسیمات کشوری برای همه استان‌ها، به وزیر نفت: لزوم برنامه ریزی و پیگیری جدی جهت گازرسانی به شهرستانهای فاقد گاز در نیشابور.

علیرضا سلیمی: علت ثبت نام فروش خودرو توسط برخی خودروسازان بدون تعیین تاریخ تولید چیست؟، به وزیر کشاورزی: لزوم پاسخگویی در خصوص افزایش قیمت شیر و نهادهای کشاورزی.

محمود زاده به وزیر نفت: علیرغم وجود قانون چرا وزارت نفت نسبت به تأمین قیر و یا منابع مالی حاصل از فروش آن در پروژه‌های عمرانی و راه سازی اقدام نمی‌کند؟ به وزیر کشاورزی: دلیل ضعف گسترده در سیستم غله و خدمات بازرگانی چیست؟، به وزیر نیرو: به چه دلیل در سال رونق تولید آب بهای کشاورزان سه برابر افزایش یافته است؟

پژمان‌فر به وزیر اطلاعات: لزوم جلوگیری از برگزاری مراسم مشکوک و خلاف شئون اسلامی در سفارتخانه‌ها.

خجسته به وزیر کار: لزوم تسریع در تعیین تکلیف وضعیت شرکتهای فاقد هیئت مدیره به خصوص تأمین اجتماعی.

موسوی لارگانی به وزیر صنعت: لزوم برکناری سریع بازنشستگان شاغل در هیئت مدیره‌های شرکتهای زیرمجموعه ایمدور و ایدرو مطابق قانون مصوب مجلس و تأکیدات نهادهای نظارتی، به وزیر صنعت و ورزش: ضرورت نظارت دقیق بر عملکرد تیم‌های فوتبال باشگاه‌های دولتی و صنعتی.

فاطمه ذوالقدر به وزیر کشور: ضرورت تسریع در احداث و بهره برداری پل موقت گلشهر به گل دسته چهارده دانگه اسلامشهر.

خضری به وزیر ارتباطات: تسریع و تسهیل در اجرای قانون طبقه بندی مشاغل برای کارکنان قراردادی شرکت مخابراتی ایران.

صفری به وزیر بهداشت: ارائه توضیح در خصوص اقدامات اتخاذی برای کنترل و جلوگیری از واردات محصولات تراریخته.

شهاب نادری به وزیر کشاورزی: علت بی توجهی به مطالبات کشاورزان کرمانشاه و حوزه اورامانات.

فلاحتی به رئیس جمهور: علت عدم تأمین اعتبار طرح جاده حوزه انتخابیه توسط ریاست سازمان برنامه و بودجه.

نیازآذری به وزیر نیرو: لزوم نظارت بر اجرای طرح ۰۹۸ برای تأمین برق مورد نیاز.

بنایی به وزرای نیرو و راه: عدم انجام تعهد وزارت خانه برای تعریض و اصلاح زیرگذر روستایی آهنک.

گیلانی به وزیر نیرو: توقف پروژه‌های آب شرب شهری و برق منطقه‌ای.

کاظم نسبت به رئیس جمهور: علت عدم تسریع در پرداخت خسارت کشاورزان سیل زده خوزستان.

یارمحمدی به وزیر نیرو: ادامه بی توجهی به وضعیت نابسامان آب شرب و بهداشتی زاهدان علیرغم مصاحبه‌های پی در پی همچنان ادامه دارد.