ربیعی گفت : رئیس جمهور دستور داد در تمامی فرودگاه ها، گردشگران خارجی بدون مُهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت به ایران آیند.

به گزارش مرور نیوز، سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای جذب بیشتر گردشگران خارجی و به‌لحاظ اینکه آمریکا برنامه های تروریستی اقتصادی را اعمال می کند و هر کس را که به ایران می آید، تحریم می‌کند، رئیس جمهور دستور داد در تمامی فرودگاه ها، گردشگران خارجی بدون مُهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت به ایران آیند. 

ربیعی ادامه داد: این اتفاق می‌تواند گردشگر بیشتری را به ایران بیاورد و افراد بتوانند به راحتی به ایران سفر کنند و قرار شد تمهیدات آن به زودی در فرودگاه های کشور اجرایی شود.

وی با اشاره به تصویب دو مصوبه در دولت برای جانبازان و معلولان، اظهار کرد: جانبازانی که پنجاه یا چهل درصد جانبازی داشتند و الان به هفتاد درصد جانبازی ارتقاء پیدا می‌کنند، مشمول شرایط سال ۸۷ برای واردات خودرو خواهند شد. دولت امروز اجازه داد که پانصد دستگاه خودرو با شرایط سال 87 تا سقف 9200 دستگاه را بتوانند وارد کنند. جانبازان از هزینه‌های شماره گذاری، عوارض یا اجبار به اسقاط خودرو و گمرکی معاف هستند.

علی ربیعی ادامه داد: توان‌یابان هم که باید تا پیش از این خودروهای وارداتی را نمی‌توانستند تا پنج سال بفروشند امروز این میزان به سه سال کاهش پیدا کرد و آنان می توانند پس از سه سال خودروی وارداتی شان را بفروشند.

سخنگوی دولت با اشاره به آتش سوزی جنگل‌ها، اظهار کرد: بخش اعظمی از آتش سوزی ها نتیجه بارندگی های زیاد این ماه های اخیر بوده که سبب رشد علف‌ها شده و با خشک شدن آنها، احتمال احتراق شان با گرمتر شدن هوا افزایش یافته است.

وی در این باره تاکید کرد: وزارت دفاع ، سازمان مدیریت بحران، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور وظیفه دارند که برای پشتیبانی از خاموش کردن آتش در جایی که امکان عبور انسان نیست کمک کنند و با هلی‌کوپتر آتش را خاموش سازند.

ربیعی با بیان اینکه رئیس جمهور تاکید کرد: وزرا و معاونان بیشتر از قبل با مردم گفت و گو و ارتباط داشته باشند. تاکید شده که سفر به شهرستان ها و استان ها بیشتر شود و تلاش بیشتری برای ارتباط مستقیم با مردم انجام شود تا وزرا سخنان مردم را بشنوند و مسائل منطقه ای و محلی زودتر حل شود.

وی خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش ، سازمان گردشگری و وزارت فرهنگ و صداوسیما قرار است برنامه های خود را برای اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان اعلام کنند تا در دولت مورد بحث و بررسی قرار گیرد.