پزشکیان گفت: آمریکا در مذاکره به چیزی جز ذلت ما قانع نیست و می‌خواهد ما را ذلیل کند که البته باید این را در خواب ببیند.

به گزارش مرور نیوز، نائب رئیس اول مجلس در نشست علنی امروز مجلس با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: در هفتم تیر ماه بود که رئیس وقت قوه قضائیه شهید آیت‌الله بهشتی و 72 تن از مسئولین دیگر نظام جمهوری اسلامی در دفتر حزب جمهوری و توسط حزب منحله مجاهدین خلق اتفاق افتاد، به شهادت رسیدند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:این هفته و این حادثه تروریستی نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی بیش از هر حکومت،‌ملت و دولتی آماج ترور و کشتارهای خیابانی قرار گرفته است. کشور ما به خاطر پیگیری استقلال، آزادی و حفظ تمامیت ارضی خود از اول انقلاب تا کنون همیشه از طرف آمریکا و ایادی وی مورد هجمه بوده و آنها به دنبال براندازی کشور ما بوده‌اند و هستند و روندی که امروز آمریکا ادامه می‌دهد ادامه همان سیاست شومی است که به راه انداخته است.

وی افزود: آمریکا مدعی است که ایرانی‌ها تروریست هستند. سؤال اینجاست که چه کسی ائمه جمعه و مردم ما را ترور کردند. واضح و مشخص است که چه کسی ترور کرده اما مسئولان آمریکایی می‌خواهند خودشان را به نفهمی و ناآگاهی بزنند.

مسعود پزشکیان خاطرنشان کرد: آمریکا با پشتیبانی‌هایی که در منطقه از صدام جنایتکار داشت بمباران‌های شیمیایی را در منطقه پشتیبانی می‌کرد و امروز هم ما را تهدید می‌کند که می‌خواهد با فرستادن ناو جنگی و تعدادی از نیروهای خود به خیال خود به زانو درآورد.جمهوری اسلامی، سپاه پاسدار مقتدر و قدرتمند نظام جمهوری اسلامی با ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس مشت محکمی بر دهان آمریکای جنایتکار زد و به آنها ثابت کرد که کشور و ایران ما و به آنها ثابت کرد که ایران ما به این راحتی تسلیم یاوه گویی‌های آنها نمی‌شود. اینگونه نیست که ایران ما و جوانان ما در مقابل تهدیدهای آمریکا به این سادگی سر خم کنند و جا خالی کنند و در مقابل آنها تسلیم شوند. 

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسی که می‌خواهد مذاکره کند تحریم‌ نمی‌کند. دولتی مثل دولت آمریکا که ادعای گفت‌وگو دارد،‌گفت‌وگوهای گذشته را پاره نمی‌کند و آنها را زیر پا نمی‌گذارد. هیچ وقت نمی‌شود به چنین افرادی اعتماد کرد و با آنها دوبار پای میز مذاکره نشست. چرا که مذاکرات قبلی خود را به راحتی زیر پا می‌گذارند.

وی افزود: مردم و رهبریت قاطع و داهیانه ما به این سادگی در مقابل آمریکایی‌ها سر خم نخواهد کرد و ما ایستاده‌ایم و به این راحتی سر خم نمی‌کنیم. آمریکا و دار و دسته‌اش بدانند که کشور ما به این سادگی در مقابل تهدیدهای آنها تسلیم نخواهد شد و تا پای جان ایستاده‌ایم و مقاومت خواهیم کرد و به مسیر خود ادامه خواهیم داد و امیدوارم این روند با وحدت و انسجام در داخل کشور ادامه پیدا کند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تروریست واقعی در دنیا آمریکاست که کشورها را به هم می‌زند و آمریکاست که پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد و ناامنی ایجاد می‌کند و با وجود این می‌گوید بیایید با هم مذاکره کنیم. سؤال اینجاست با چه کسی باید حرف زد؟! با کسی که جز ذلت به چیز دیگری قانع نیست و تنها می‌خواهد ما را ذلیل کند که این را باید در خواب ببیند.