نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید برای فائق آمدن بر مشکلات و اختلافات سال 88 راه‌حل پیدا کنیم.

به گزارش مرور نیوز، الیاس حضرتی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون انتخابات نارسایی‌های جدی دارد از جمله این که از حضور برادران باتجربه و دلسوز دوره‌های گذشته مجلس محروم هستیم.

این فعال سیاسی ادامه داد: جای برادرانی چون احمد توکلی در این مجلس خالی است. اگر نظام انتخابات‌مان حزبی بود ایشان می‌توانستند از 30 درصد رای و اقبال مردم، تعدادی افراد باتجربه و پخته را وارد مجلس کنند.  باید در این مجلس فکری اساسی برای اصلاح قانون انتخابات شود.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: از فراکسیون امید با وجود برخی نامهربانی‌های دولتی که با صداقت به سازماندهی و ساماندهی پرداختند، تشکر می‌کنم هم‌چنین از دکتر عارف که برای مجلس نعمت است، تشکر ویژه دارم.

مدیر مسوول روزنامه اعتماد با تسلیت شهادت محسن خزایی به مردم، خانواده ایشان و خانواده صدا و سیما، آزادی یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار را از زندان موجب خوشحالی دانست و تاکید کرد: امیدوارم هیچ خبرنگاری به خاطر انتشار اخبار و تخلفات مسوولان مورد بازخواست قرار نگیرد.

وی متذکر شد: اگر دنبال مبارزه با فساد و فحشا که مثل تومور سرطانی تمام نظام ما را در برگرفته، هستیم، باید جرات و جسارت را به خبرنگار و رسانه‌ها برگردانیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد تلویحی به عملکرد سازمان محیط زیست، گفت: وضعیت هوا و تنفس در تهران و خیلی شهرهای بزرگ امکان زندگی را از مردم گرفته است، به خاطر این وضعیت شرم‌آور از عموم مردم به ویژه مردم تهران عذرخواهی می‌کنم.

حضرتی با تاکید بر این که جز با وحدت نیروهای انقلابی نمی‌توانیم برای مردم کاری انجام دهیم، گفت: اوضاع داخلی، منطقه و جهان در شرایط ویژه ای قرار دارد. توجه به این تحولات ایجاب می‌کند به وحدت ملی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ایران مهم است. فردی به ریاست جمهوری رسیده که متحدان اروپایی خود را نگران کرده است و درباره برجام مطالبی بیان کرده است و برخی مشاوران وی به دنبال کنار گذاشتن برجام بدون ضرر به منافع آمریکا هستند. این مساله ایجاب می‌کند جمهوری اسلامی ایران نیز سیاست مقابله به مثل را در دستور قرار دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جنایات جریان‌های تندرو اسلامی، گفت: جریان سلفی با حمایت مالی و سیاسی برخی دولت‌های منطقه چند سالی است که ناامنی گسترده‌ای را در خاورمیانه به وجود آورده‌اند.

این عضو فراکسیون امید تفرقه را به نفع نظام ندانست و افزود: در داخل کشور برخی جریان‌های افراطی بر طبل تفرقه می‌کوبند و حذف چهره‌های خدوم را در دستور کار دارند. آنان هر بار دنبال بهانه تازه‌ای برای پیاده کردن تفکر خود هستند تا بین نیروهای انقلاب و امام تفرقه به وجود آورند. جریان‌های افراطی افراد آزمایش پس داده را هدف قرار داده‌اند.

وی با قرائت بخش‌هایی از منشور برادری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: ضرورت مراجعه به منشور برادری امام خمینی (ره) در شرایط بحرانی داخلی و منطقه اهمیت زیادی دارد. در مکتب امام، انتقاد را باید هدیه دانست. در منشور برادری کسی حق ندارد به روش حذف مخالفان روی بیاورد. یکی از نکات بسیار مهم که توسط امام در این منشور آمده است رنگ عقیدتی دادن به اختلافات سیاسی است. نیروهای سیاسی کاملا به نظام سیاسی کشور اعتقاد دارند. شاهد حذف نیروهای زیادی از گردونه نظام سیاسی هستیم تنها به خاطر تفکر یک دیدگاه خاص سیاسی.