نماینده سلماس با انتقاد از شرایط اختصاص تسهیلات وام کم‌بهره و بدون‌بهره به کشاورزان، دامداران، روستاییان و کسبه گفت: تسهیلات ارائه شده کمر تولیدکنندگان و کشاورزان را شکسته بطوری که بعضا پول دریافت شده بانک‌ها از کشاورزان، دامداران و کسبه از ربا هم بدتر است.

به گزارش مرور نیوز، شهروز برزگر در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (سه شنبه) مجلس با بیان این‌که «اربعین برای مردم مسلمان ما تداعی رنج‌ها و آلام اهل بیت پیامبر اسلام(ص) است»، گفت: اربعین بیانگر شکوه مردان و زنانی است که جان و خون خویش را فدای دین پیامبر(ص) کرده‌اند. در این بین شهادت جوانانی را شاهدیم که برای دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) جان خویش را فدا می‌کنند.

وی با بیان این‌که «مجلس محل امید مردم و در راس امور است»، افزود: مجلس باید با تصویب و نظارت بر قوانین هادی دولت و رافع مشکلات بوده و با صدای واحد در امور داخلی و بین المللی  به فکر اعتلای ایران اسلامی باشد.

وی با بیان این‌که «چرخ زندگی مردم به خوبی نمی‌گردد و صورت‌های‌شان را با سیلی سرخ می‌کنند» گفت: بسیاری از مردان شرمنده زن و بچه های‌شان هستند. بیکاری جوانان باعث دردهای فراوانی همچون افسردگی، به تاخیر افتادن امکان ازدواج آنان، آزردگی پدران و مادران آن‌ها، خجالت زده شدن بچه‌های مظلوم در مدارس، افتادن به دام اعتیاد و پیوستن به شبکه‌های قاچاق و آواره شدن در کشورهای غرب و منطقه و افتادن به دام دشمنان می‌شود.

نماینده مردم سلماس با اشاره به شرایط جغرافیایی شهرستان سلماس، گفت: با توجه به این‌که سلماس دارای امن‌ترین، کوتاه‌ترین و هموارترین راه ارتباطی بین ایران و ترکیه را دارد، لازم است هیات دولت نسبت به بازگشایی مرز سلماس، وان و ترکیه و احداث پایانه مرزی سلماس اقدام سریع به عمل آورد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت کامل در استان آذربایجان غربی و سلماس برقرار است، در عین حال به موضوع خشکسالی و کم آبی اشاره و اظهار کرد: لازم است وزارت نیرو و شورای آب کشور و آذربایجان غربی هر چه سریعتر حقابه کشاورزان و زارعان سلماس را برگرداند.

وی با انتقاد از شرایط اختصاص تسهیلات وام کم بهره و بدون بهره به کشاورزان و دامداران و روستاییان و کسبه گفت: تسهیلات ارائه شده کمر تولید و کشاورزان را شکسته و گاها پول دریافت شده بانک ها از کشاورزان، دامداران و کسبه از ربا هم بدتر است. از این رو باید وزارت اقتصاد در اخذ مالیات دقت لازم را کند تا خدایی نکرده حق مردم به ناحق به بیت المال واریز نشود.

برزگر بر لزوم اهتمام وزارت کشاورزی بر فروش محصولات کشاورزی بخصوص سیب درختی و وجود کیفیت در سموم کشاورزی و جبران خسارت وارده به کشاورزان و باغداران ناشی از حوادث مترقبه، تاکید کرد.