رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات کواکبیان مربوط به اینکه نمایندگان متوجه نبودند راجع به گزارش‌ کمیسیون امنیت درباره دو تابعیتی‌ها چگونه رای دهند، گفت: برداشت‌تان درست نیست.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی کواکبیان که در جریان رسیدگی به لایحه موافقنامه بازرگانی بین ایران و تایلند به عنوان موافق صحبت می کرد، گفت: برای این موافقنامه باید ساز و کاری وضع شود و بحث‌های غیرکارشناسی در صحن علنی مجلس مطرح نشود.

وی افزود: بسیاری از اظهارنظرها در حوزه تخصصی روابط بین‌المللی، دیپلماسی و سیاست خارجی تخصصی نیست و نظرات عامی که مطرح می‌شود به گونه ای است که امکان رای آوری برای آن وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال در مورد مساله گزارش‌ کمیسیون امنیت مربوط به دوتابعیتی‌ها، کمیسیون نظر تخصصی داده اما اینجا در مجلس شورای اسلامی برعکس عمل شد، در حالی که باید نمایندگان متوجه بودند که به رد یا خود تقاضای تحقیق و تفحص رای می‌دهند یا خیر.

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به صحبت‌های کواکبیان گفت: اینکه می‌گویید بعضی ها متوجه نشدند درباره گزارش‌ کمیسیون امنیت راجع به دو تابعیت‌ها به چه چیزی رای دادند، حرف درستی نیست. بنده تاکید کردم که نظر کمیسیون امنیت ملی رد هست و آنهایی که موافق هستند کدام گزینه را رای دهند و آنهایی که مخالف هستند به کدام گزینه رای دهند لذا برداشت‌تان درست نیست.