عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: هنوز اجماع علمی و جهانی در مورد عدم تاثیر منفی محصولات تراریخته بر سلامت انسان وجود ندارد.

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص  فراورده های تراریخته که در کشور به فروش می رسد و بعضا با مخالفت هایی نیز مواجه شده است در گفتگو با خبرنگار سیاسی مرور نیوز تاکید کرد: راجع به محصولات تراریخته مقالات زیادی وجود دارد که برخی آنها را تایید و برخی رد کرده اند. هنوز یک اجماع جهانی و علمی در مورد خوب یا بد بودن این محصولات به دست نیامده است و از این رو نیازمند تحقیقات جامع تری هست.

وی ادامه داد: من نیز با مصرف این محصولات موافق نیستم به ویژه آنکه این سوال مطرح است چرا کشورهای غربی به عنوان تولید کننده محصولات تراریخته خود مصرف کننده آن نیستند. بر این اساس به نظرم نباید این فرآورده های تجاری سازی شود. زیرا با دست کاری های ژنتیکی که روی محصولات می شود، مشخص نیست چه اثراتی می تواند بر سلامت انسان بگذارد.

شهریاری در مورد وظیفه کمیسیون بهداشت و درمان در این باره اظهار داشت: طبق قانون پنجم و ششم توسعه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، متولی اصلی سلامت، وزارت بهداشت است که باید پیگیری تحقیقات روی مفید یا غیر مفید بودن محصولات تراریخته باشد. اما اگرچه کمیسیون تاکنون این موضوع را در دستور کار قرار نداده اما می تواند از مسولین وزارت بهداشت و محقیق دعوت کند تا نظر خود را اعلام کنند. هرچند که معاونت علمی و فناوری وزارت خانه پی شاز این سخنانی در جهت تایید تراریخته ها ایراد کرده بود.