روحان با تاکید بر اینکه به وعده‌ها عمل خواهد شد، گفت مجموع اعتبارات که از بخش‌های مختلف ارزی ریالی دولتی و خصوصی تخصیص داده می‌شود بالغ بر ۵۵۰۰ میلیارد خواهد بود که نشان می‌دهد دولت به فکر مردم ایران و خراسان شمالی است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جریان سفر به خراسان شمالی با حضور در جمع مردم این استان عنوان کرد: بسیار خوشحالم امروز که روز مبارکی برای همه ما است، به ویژه مردم استان‌های خراسان رضوی و شمالی و جنوبی در استان خراسان شمالی حضور دارم. به همه ملت بزرگ ایران و مردم خراسان شمالی و مردم شیروان تبریک و تهنیت عرض کنم می‌دانم هوای گرمی است و زحمت فراوانی کشیدید.

وی افزود: حضورتان در اینجا برای نشان دادن وحدت و اتحاد ملی و نشان دادن مشت قدرت به آنها که مشغول توطئه علیه ملت ایران هستند است مولای ما علی ابن موسی الرضا با این درایت و هوشمندی‌شان با روشی که انتخاب کردند توانستند در این دیار مردم را به حق دعوت کنند و مایه افتخار ما ایرانیان هستند.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد:  ۱۴ ماه است سخت‌ترین تحریم‌ها را آمریکا علیه ایران اعمال کرده که اگر علیه هر ملتی اعمال می‌شد آن را از پا در می‌آورد اما ملت مقاوم ایران اسلامی در ۱۴ ماه با قدرت ایستادگی کرده و در هر مسیری هم آمریکایی‌ها پیش رفتند منجر به شکست شدند.

وی تاکید کرد: حضور امریکایی‌ها در سازمان ملل و در اجتماعات گوناگون و حضور در آژانس نشان داد هیچ کشوری به اتهامات آنها اعتنا نکرد و در شورای حکام جز آمریکا و یکی دو طرف همه از ملت ایران حمایت کردند، این به معنای پیروزی ملت ایران و نظام است. در دادگاه بین المللی که از آمریکا شکایت بردیم در مرحله اول محکوم شد و در افکار عمومی و در منطقه افغانستان، عراق و سوریه و یمن دچار شکست شده است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: مردم ایران اگر کسی امروز ادعا کند ملت ایران در سایه این فشارها در اراده‌اش تزلزلی ایجاد شده این سخن ناروا و دروغ است. اگر کسی امروز مدعی شود که در ایران اسلامی نظام و ملت و دولت ما ناکارآمد است و نتوانسته به مشکل مردم توجه کند سخنی ناروا است در کشور مشکل داریم و در شرایط سختی زندگی می‌کنیم دست به دست هم دادیم و از مشکلات عبور خواهیم کرد.

روحانی عنوان کرد: آیا من شعار می‌دهم یا دلیل آمار دارم؟ مردم عزیز شیروان و خراسان شمالی در این مدت ۱۴ ماهی که فشار تحریم‌ بر ما شدید شد آیا بدهی خارجی ما کاهش یافته؟ اگر کاهش یافته یعنی ملت ما پیروز بوده در سال ۹۶ ما ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بدهی داشتیم امروز ۹ و نیم میلیارد بدهی خارجی داریم حدود ۲۵ درصد بدهی خارجی ما کاهش پیدا کرده و با وجود سختی به سمت خارجیان و صندوق‌های بین‌المللی دست دراز نکردیم و روی پای خود ایستادیم و در عین حال بخشی از بدهی سال‌های گذشته را هم تامین کردیم.

رئیس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: در این یکسال علیرغم سختی‌ها بیکاری کاهش یافته و اشتغال افزایش یافته همه باید کنار هم از توان یکدیگر استفاده کنیم تا جوانان و مردان و زنان ما مشغول کار و تلاش باشند از بیکاری فاصله بگیرند آیا از سال قبل تا الان بیکاری ما کاهش یافته یا افزایش پیدا کرده آمار بیکاری پارسال ۱۲.۱ درصد بوده الان ۱۰.۸ درصد است و ۳۲۱ هزار اشتغال از بهار پارسال تا امسال ایجاد  شده است.

حسن روحانی در جمع مردم شیروان گفت: من باید از کشاورزان، صنعت‌گران، کارآفرینان و همه مردم به واسطه ایجاد اشتغال، سیل و خودکفایی گندم تشکر کنم.

وی افزود: بیشتر مردمی که خانه‌هایشان خراب شده به خانه‌هایشان برگشته و تا آخر امسال مابقی خانه‌ها تکمیل خواهند شد.

روحانی با تشکر از همه ارگان‌های کشور گفت: این ارگان‌ها در سیل پیش آمده همه تلاش خودشان را کردند. ما سختی داریم اما دل مرده نیستیم، ما سختی داریم اما در مقابل دشمنان سر بلند هستیم، ما در شرایط سخت و سرما و گرما در کنار هم هستیم.

وی با اشاره به اقوام و مذاهب گفت: همه در کنار هم هستیم و راهی که خدا پیش روی ما گذاشته راه تعاون و همدلی است.

روحانی خطاب به مردم خراسان شمالی گفت:  افتخار داریم که بگوییم در این سفر ده هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان  افتتاح خواهد شد.

رئیس‌جمهور افزود: علیرغم همه مشکلات اقتصادی یک طرح بزرگ اقتصادی در جاجرم افتتاح خواهد شد و آن کارخانه تولید شمش آلومنینیوم است. در حال حاضر یکی از مراکز بزرگ کشور در پودر و شمش آلومینیوم استان خراسان است.

وی با بیان اینکه ملت ایران به همه مهندسان صنعتگران، مهندسان و دانشجویان استان خراسان شمالی افتحار می‌کند، گفت: در این سفر در حوزه برق و آب ۳۷۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می‌شود.

روحانی ادامه داد: فاز دوم نیروگاه و پست برق شیروان به عنوان بخش بزرگی که می‌تواند برق استان را تامین کند بسیار با اهمین است و به دنبال  این طرح فاز تکمیلی آن افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌ای دیگر گفت: در این سفر سد چندیر  افتتاح خواهد شد که در سایه این سد آبرسانی به ۲۱ هزار نفر در دوره ۳۰ روزه انجام خواهد شد که یکی از پروژه‌های بزرگ است.

رئیس‌جمهور خطاب به مردم خراسان شمالی و مردم شیروان گفت: مردم عزیز و بزرگوار به این نکته توجه کنید که در آغاز پیروزی انقلاب ما توان تولید  ۷۰۰۰ مگاوات برق داشتیم در آغاز دولت یازدهم ۶۹ هزار مگاوات تولید داشتیم که اکنون به ۸۱ هزار مگاوات رسیده است.

رئیس‌جمهور  با اشاره به فشارهای اقتصادی آمریکا گفت: کسانی که در کاخ سفید ادعا می‌کنند اقتصاد ایران را منجر به شکست می‌کنند، حرفشان اشتباه است.

وی ادامه داد: ما در آغاز دولت ۱۴۴ سد داشتیم که امروز به ۱۷۹ سد ملی فعال در  کشور رسیده است، یعنی در طول ۶ سال ۳۵ سد را تکمیل و افتتاح کرده‌ایم.

روحانی در ادامه معرفی پروژه‌های در حال افتتاح خراسان شمالی، بودجه اخصصای به شیروان را دولت  ۸۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با اشاره پروژهای ناقص و تلاش دولت برای تکمیل آن افزود: ۶۲۵ میلیارد تومان وعده داده بودیم اما  ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت پرداخت شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به جلساتی که با مسئولان محلی استان خراسان و وزرا داشته گفت: به ما گفتند دو پروژه برای این استان پر اهمیت است که قرار است تکمیل شوند، اول بزرگراه بجنورد به گرگان که ۲۰۰ میلیارد تومان به این طرح استانی و ملی  بودجه اختصاص دادیم. دومین طرح نیز  مساله راه آهن خراسان شمالی است که اولین بخش آن از جوین به اسفراین با بودجه ۲۰۰ میلیاردی متصل می‌شود. برای تکمیل مراکز ورزشی نیز  ۷میلیارد تومان تخصیص دادیم.

روحان با تاکید بر اینکه به وعده‌ها عمل خواهد شد، گفت مجموع اعتبارات که از بخش‌های مختلف ارزی ریالی دولتی و خصوصی تخصیص داده می‌شود بالغ بر ۵۵۰۰ میلیارد خواهد بود که نشان می‌دهد دولت به فکر مردم ایران و خراسان شمالی است.