رئیس مجلس گفت : سهم تسهیلات برای حمایت از تولید را قانون 40 درصد مشخص کرده اما متاسفانه سال گذشته 27 درصد به این امر تخصیص یافت .

به گزارش مرور نیوز، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی در شهرستان ساوجبلاغ که صبح امروز با حضور استاندار البرز و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای انجام شد در‌باره حمایت مجلس از تولید ‌اظهار داشت: اولویت کشور این است که بنگاه‌هایی که می‌توانند جهشی را در تولید ایجاد کنند را مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: برخی از مشکلات و مسایل ممکن است از لحاظ قانونی منطقی باشد ولی در شرایط تحریمی که ما قرار داریم باید به صورت خاص است مسایل دیده شود.

علی لاریجانی با بیان اینکه البرز ظرفیت زیادی در حوزه تولید دارد، بیان کرد:‌ در گذشته جلسه‌ای را با حضور وزرای مربوطه، کمیسیون‌های تخصصی و اتاق بازرگانی برگزار کردیم و چالش‌های موجود در تولید مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس به صورت جدی شعار رونق تولید را مبنای کار خود قرار داده ‌و تمام کمیسیون‌ها مجلس مامور شده‌اند با دستگاه اجرایی مربوطه همکاری کنند.

وی گفت: سهم تسهیلات برای حمایت از تولید را قانون 40 درصد مشخص کرده اما متاسفانه سال گذشته 27 درصد به این امر تخصیص یافته ‌که باید تدابیری را بانک‌ها دنبال کنند، با توجه به شرایط صنعت و نیازی که به سرمایه در گردش دارند سهم تسهیلات حوزه صنعت باید داده شود، برای صادرات نیز مشکلاتی وجود دارد که موانع این حوزه نیز بررسی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شده کمیته‌ای در کمیسیون مربوط به رونق تولید تشکیل شود و هر روز جلساتی را برای بخش کشاورزی، صنعت، معدن و صادرات برگزار کند و پیشنهاداتی که مرکز پژوهش‌ها و اتاق بازرگانی و سایر دستگاه‌ها داده‌اند را مورد به مورد بررسی کنند و در جاهایی که اختلاف دارند به جلسه‌ای می‌آیند که من تشکیل می‌دهم به این ترتیب مکانیزمی تعیین شده تا مسائل مربوط به رونق تولید را پیگیری و چاره‌اندیشی کند.

وی با بیان اینکه حوزه صنعت در اولویت ما قرار دارد، افزود: کمیسیون رونق تولید با حضور رئیس کمیسیون صنایع که آقای اکبریان نیز عضو آن هستند با حضور اتاق بازرگانی و سایر بخش‌ها، جلساتی را برگزار می‌کنند تا مورد به مورد مسائل حل شود.

لاریجانی ادامه داد: دستگاه‌های مربوطه نیز مسائل این حوزه را پیگیری می کنند و مشکلاتی که نیاز به قانون یا مصوبه سران قوا داشته باشد را مشخص و مطرح می‌کنند.