جهانگیری از گردشگری به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های توسعه استان یزد نام برد و تصریح کرد: گردشگری یکی از بخش‌های مهم در ایجاد اشتغال و درآمدزایی در همه کشورها محسوب می‌شود .

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان یزد با وی به ظرفیت علم و فناوری و برخورداری از نیروی انسانی تحصیلکرده و دانشگاهی این استان اشاره کرد و گفت: جهت‌گیری توسعه استان یزد با توجه به محدودیت منابع آب باید به سمت صنایع دانش بنیان و فعالیت های مبتنی بر علم و فناوری هدایت شود.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: استان‌هایی نظیر یزد که دانشگاه‌های مهم کشور را در خود جای داده اند، باید از توسعه صنایعی که به منابع آب نیاز دارد، فاصله گرفته و مسیر توسعه را از طریق توسعه فناوری‌های نوین دنبال کنند چرا که اینگونه فعالیت‌ها با سرمایه اندک، اشتغال و درآمدزایی فراوانی به همراه دارد.

جهانگیری از گردشگری به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های توسعه استان یزد نام برد و تصریح کرد: گردشگری یکی از بخش‌های مهم در ایجاد اشتغال و درآمدزایی در همه کشورها محسوب می‌شود و ثبت شهر تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو توجهات بین المللی را به این شهر جلب کرده و استفاده مطلوب از این ظرفیت به همراه تبلیغات مناسب، می‌تواند گردشگری استان را به میزان قابل توجهی توسعه دهد.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به گزارش‌ها و دغدغه های مطرح شده از سوی استاندار یزد و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک فرصتی برای سفر به این استان فراهم شود تا از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفته و تصمیمات لازم برای رفع دغدغه های مردم استان یزد اتخاذ شود.

اسحاق جهانگیری ، مردم استان یزد را مردمی مومن و متدین توصیف کرد و افزود: مردم این استان همواره پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و هرگاه مشکل و خطری کشور را تهدید کرده، در صحنه حضور یافته و از انقلاب و نظام دفاع کرده اند.

وی افزود: استان یزد از هر نظر برای کشور اهمیت فراوانی دارد و باید برای حل مشکلاتی نظیر کمبود منابع آب در این استان چاره ای بیاندیشیم تا دغدغه مردم صبور و متدین این استان برطرف شود.