رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر اندونزی در تهران گفت:کشورهای اسلامی از جمله ایران و اندونزی دارای ظرفیت بالایی برای همکاری‌های چندجانبه هستند.

به گزارش مرور نیوز، سفیر اندونزی، اوکتاوینو علیمودین صبح امروز چهارشنبه -26 آبان- با دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر علی لاریجانی به روابط نزدیک دو کشور اشاره نمود و از اندونزی به عنوان کشوری مهم در جهان اسلام یاد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سطح پایین همکاری‌های اقتصادی- تجاری دو کشور گفت: علی رغم مناسبات بسیار خوب سیاسی پارلمانی تهران- جاکارتا، سطح همکاری‌های اقتصادی متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور و مراودات سیاسی- پارلمانی خوب فی مابین نیست.

وی گفت: باید با تلاش مشترک سطح روابط اقتصادی- تجاری را ارتقاء داد.

او در ادامه افزود: علی رغم استقبال کشورهای متعدد، ایران از سرمایه گذاری اندونزی در پروژه‌های نفت و گاز استقبال می‌کند.

لاریجانی همچنین از توریسم و گردشگری و بخش صنعت به عنوان زمینه‌های مهم برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی دو کشور یاد کرد.

او در ادامه به بحران‌های منطقه و مشکلات جهان اسلام اشاره کرد و افزود: کشورهای مسلمان می‌توانند با همکاری و همدلی به حل این مشکلات بپردازند و همکاری اندونزی و ایران در این بین می‌تواند بسیار موثر باشد.

سفیر اندونزی نیز در این دیدار، روابط دو کشور را بسیار خوب خواند و به سفرهای آتی رئیس جمهور و رئیس مجلس خلق مشورتی اندونزی به تهران اشاره کرد و گفت: این سفرها موجب گسترش همکاری‌ها و ارتقاء روابط در عرصه‌های مختلف خواهد شد.

وی در ادامه به همکاری‌های بسیار خوب مجالس دو کشور در سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: مناسبات پارلمانی بخش بسیار مهمی از روابط دوستانه و برادرانه ایران و اندونزی می‌باشد.

سفیر اندونزی همچنین در ادامه از آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات اقتصادی با تهران به ویژه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و تقویت همکاری‌های تجاری و مراودات بخش خصوصی میان دو کشور یاد کرد.