وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود نوشت: ایالات متحده می‌گوید مرا به عنوان "سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان" تحریم کرده است. واقعیت انقدر دردناک است؟ این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد.

به گزارش مرور نیوز،  محمد جواد ظریف ،  وزیر امور خارجه ایران بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) در واکنش به اقدام آمریکا در قرار دادن نام وی در فهرست افراد تحریم‌شده در حساب شخصی خود نوشت: این تحریم هیچ اثری روی من ندارد.

وی در توییتر نوشت: «ایالات متحده می‌گوید مرا به عنوان "سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان" تحریم کرده است. واقعیت انقدر دردناک است؟ این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد، چراکه من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می‌پندارید.»

خزانه‌داری آمریکا امروز، ظریف را تحریم کرد. قرارگیری نام افراد در این فهرست، دارایی‌های احتمالی آن‌ها در آمریکا را مسدود کرده و اتباع آمریکا را از داد و ستد مالی با آن‌ها منع می‌کند.

تحریم ظریف، اندکی پس از آن صورت گرفت که او در سفر به نیویورک و با وجود محدودیت‌های تحمیل‌شده از سوی دولت آمریکا، با تعداد زیادی از رسانه‌های آمریکایی گفت‌وگو کرد.

پس از بازگشت ظریف از نیویورک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از اینکه به ادعای او رسانه‌های آمریکایی بلندگو در اختیار ظریف قرار می‌دهند، ابراز خشم کرد.