مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن از تمامی اعضای سازمان ملل می‌خواهند به منع ارسال تسلیحات به لیبی احترام بگذارند.

به گزارش مرور نیوز، فدریکا موگرینی در بیانیه‌ای تأکید کرد: اتحادیه اروپا از پیشنهاد غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی درخصوص برقراری آتش بس در این کشور به مناسبت عید قربان که به مثابه گامی مهم در روند دستیابی به آتش بس است، استقبال می‌کنند.

موگرینی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا به طور کامل از پیشنهاد نماینده ویژه سازمان ملل به لیبی در سه مرحله با هدف از سرگیری مذاکرات سیاسی به ویژه آتش بس حمایت می‌کند.

وی در این بیانیه هشدار داد: حملات بی‌هدف به مناطق مسکونی پرجمعیت به منزله جنایت جنگی است و هر فردی که قوانین بشردوستانه را نقض کند باید محاکمه شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد: اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن از تمامی اعضای سازمان ملل می‌خواهند به منع ارسال تسلیحات به لیبی احترام بگذارند.

وی از تمامی طرف‌ها خواست تا در میدان جنگ از عناصر تروریستی و مجرمانی که در درگیری‌ها دست دارند و همچنین مظنونانی که مرتکب جنایات جنگی می‌شوند از جمله افرادی که نام‌شان در لیست شورای امنیت درج شده است، تبری بجویند.