معاون اول رئیس‌جمهوری درباره اختیارات و وظایف خود در دولت گفت: وضعیت ما در دولت خوب است به هر حال اختلافات کارشناسی ممکن است وجود داشته باشد، اختیارات من خوب است و راضی هستم مسائل داخلی دولت از انسجام خوبی برخوردار است.

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره برگزاری انتخابات در سال جاری گفت: باتوجه به شرایط سیاسی بین‌المللی و داخلی حضور مردم بسیار تعیین‌کننده است. تفاوت این انتخابات با انتخابات گذشته در این است که ما در یک مقطع خاص قرار داریم.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: فشارهای بین‌المللی شدیدی بر ما اعمال شده است و ما برای راهبرد مقاومت در برابر این فشارها نیاز به یک انسجام و وحدت داخلی داریم. 

وی خاطرنشان کرد: انسجام به معنای آن است که همه گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا که در فضای سیاسی کشور فعال هستند یک محیط مناسب را رقم بزنند. وزیر کشور جلسات را با گروه‌های سیاسی داشتند که ادامه‌دار خواهد بود و باید با شورای نگهبان و سایر نهادها هم رایزنی صورت گیرد و من امیدوارم زمینه یک انتخابات پرشور که نیاز کشور است، فراهم شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری درباره اختیارات و وظایف خود در دولت گفت: وضعیت ما در دولت خوب است به هر حال اختلافات کارشناسی ممکن است وجود داشته باشد، اختیارات من خوب است و راضی هستم مسائل داخلی دولت از انسجام خوبی برخوردار است.

وی تاکید کرد: رابطه من با آقای روحانی بسیار خوب است خوشبختانه با آقای دکتر روحانی اختلافی ندارم.

جهانگیری درباره نقش دولت در انتخابات گفت: یکی از راهبردهای مهم دولت در سال ۱۳۹۸ در کنار برنامه‌هایی اقتصادی و بین‌الملل در بخش سیاست داخلی برگزاری یک انتخابات پرشور و مشارکت گسترده مردم است.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات با حضور گسترده مردم این است که باید زمینه و حضور همه جریان‌ها به وجود بیاید. معتقدم همه جریان‌ها باید کاندیدهای خودشان را داشته باشند و ما تلاش می‌کنیم چنین صحنه‌ای را در انتخابات کشور رقم بزنیم.

جهانگیری درباره برگزاری جلسه هیأت حل اختلاف بین دولت و مجلس گفت: ما برای زمینه‌هایی که اختلاف وجود دارد، راهکار داریم. هنگامی که اختلاف بین قوا وجود داشته باشد، طبق قانون اساسی مقام معظم رهبری که هماهنگ‌کننده بین قواست هیئتی را مشخص می‌کند و آن هیئت اعلام نظر می‌کند.

وی تاکید کرد: در رابطه دولت و مجلس مشکلی نیست و اظهارنظر این شورا باید به گونه‌ای باشد که هم نظر مجلس تامین شود و هم نظر دولت تأمین شود.

جهانگیری درباره گزارش سالیانه دولت به مجلس عنوان کرد: مشکلی نیست دولت هر زمانی که بتواند و نیاز باشد و خودش تشخیص دهد به مجلس گزارش می‌دهد.