رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه برخی هنوز «تحریم، تحریم» می کنند و به جای توجه به ضعف مدیریتی‌شان، گناه را به گردن تحریم می‌اندازند چرا که دنبال اداره راحت و فعالیت‌های روزمره فعالیت‌های خود هستند.

به گزارش مرور نیوز،  آیت الله محمد یزدی امروز در دیدار با سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی و سقوط نظام پهلوی به همت امام (ره) و مردم اظهار کرد: پس از امام نیز مقام معظم رهبری واقعا امام گونه و انقلابی عمل نمودند که همین امر موجب شده است که نظام اسلامی در دنیا جای خود را باز کرده و آینده روشنی داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در برابر نظام اسلامی تاکید کرد: متاسفانه دشمن همواره از راه های مختلف نفوذ کرده و از افراد خارجی و داخلی برای مانع تراشی استفاده می کنند و با اینکه همیشه سد راه بوده اند، لیکن نتوانسته اند پیشرفت را متوقف کنند.

این استاد حوزه به مسائلی نظیر پیشرفت های علمی و سلول های بنیادی و هسته ای اشاره و افزود: وضعیت کشور قبل و بعد از انقلاب بسیار متفاوت گردیده است به گونه ای که اگر روزی در این کشور پزشکان هندی و بنگلادشی به مداوا مشغول بودند، امروز شاهد خدمات بی نظیر پزشکان هستیم که همه این توفیقات مدیون تفکر و فرهنگ بسیجی است.

یزدی ادامه داد: متاسفانه در دولت های گذشته و فعلی شاهد تفکراتی غربی هستیم که ریشه در عمق ذهن برخی مسوولان و کارگزاران دارد که حتی اگر دستشان برسد ذهن جوانان ما را غیراسلامی بار می آورند.

وی خدمات بسیج را روشن و چشمگیر دانسته و افزود: جهانی شدن به معنی مخالفت صریح با تاکیدات امام و رهبری در توجه به اقتصاد مقاومتی است.

یزدی جهانی شدن را توجه بیشتر به واردات و غفلت از ظرفیت های مردمی دانست و ادامه داد: متاسفانه امروز به دلیل واردات انبوه وسایل آرایشی و برخی واردات غیرضروری، شاهد تغییر سبک زندگی هستیم که ناشی از همین تفکرات جهانی شدن و در اصل همان تفکر رابطه با آمریکاست.

وی در همین زمینه تاکید کرد: بسیج باید عملا به دهن کج اندیشان بزند یعنی به طور عینی و عملی با کارهای اقتصاد مقاومتی اش و فعالیت های فرهنگی با آنها مقابله کند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ضمن ابراز خرسندی از ورود بسیج به همه اقشار و سطوح اظهار داشت: بحمدالله بسیج در همه عرصه ها به صورت فنی و کارشناسی وارد شده و عملا به پیشرفت کشور کمک کرده است.

وی ضمن تاکید بر موانع داخلی از جمله موانع بانکی و مشکلات آموزشی و  فرهنگی که بسیج نقش برجسته ای در رفع این موانع دارد، گفت: به دولت نیز می گویم که باید به جای خام فروشی به محصولات داخلی توجه بیشتری نموده و به جای واردات به صادرات محصولات کشاورزی توجه کنند.

یزدی ادامه داد: متاسفانه برخی هنوز تحریم، تحریم می کنند و به جای توجه به ضعف مدیریتی شان، گناه را به گردن تحریم می اندازند چرا که دنبال اداره راحت و فعالیت های روزمره فعالیت های خود هستند.

وی در همین خصوص ادامه داد: هنوز یک سال به انتخابات مانده، عده ای دنبال انتخابات هستند، در حالی که باید بدانند که مهمترین فعالیت خدمت به مردم است.

یزدی با اشاره به اتکای برخی مسئولان به سیاست خارجی تاکید کرد: ارتباط با دنیا خیلی خوب است، آنچه بد است، نوکری بیگانه است. بروید با دنیا ارتباط بگیرید، به شرطی که بازار دنیا را در جهت کالای ایرانی تسخیر کنید.

 رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت یک نعمت و امانت الهی در دستان شماست که باید بروید محاسبه کنید، اگر اشتباهی دارید اصلاح نمایید. من این توصیه را به همه دولت ها گفته ام و نظرم به دولت خاصی نیست.

یزدی توجه به سپاه و بسیج را از توصیه های همیشگی امام و رهبری خواند و افزود: اگر بسیج نبود امروز کشور حالت دیگری داشت چرا که بسیج و سپاه از دل مردم برخاسته و برای مردم کار می کنند و هر جایی که وارد شده اند موفق عمل کرده‌اند و امروز شاهدیم که بسیج در سراسر کشور به شایستگی توسعه پیدا کرده است.