معاون امور زنان رئیس جمهوری گفت: بین ۲۲ تا ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور ارزش کار خانگی زنان بوده که رو به رشد است.

به گزارش مرور نیوز، معصومه ابتکار روز شنبه در جلسه استانداردسازی مشاغل خانگی با تاکید بر اینکه باید حق و شأن زن ایرانی را چه در عرصه ملی و چه در سطح بین المللی حفظ کنیم، افزود: وقتی صحبت از اشتغال زن ایرانی می شود عددی که به آن اشاره می شود حدود ۱۶ درصد است، در حالی که اشتغال غیررسمی زنان بسیار بالاتر از این بوده و وزارت کار هم این را تایید می کند اما می گویند ما نتوانسته ایم اشتغال غیررسمی را وارد آمارهای اقتصادی کنیم.

ابتکار ضمن انتقاد از عدم انعکاس فعالیت خانم های خانه دار در آمار موجود و به رسمیت نشناختن خانه داری به عنوان یک کار، به تحقیق انجام شده در سال های ۸۵ و ۹۵ در مورد ارزش گذاری کار خانگی زنان اشاره کرد و گفت: نتیجه این تحقیق نشان می دهد بین ۲۲ تا ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور ارزش کار خانگی زنان بوده که رو به رشد است.

وی افزود: در گفت و گوهایی که حین بازدید از کارگاه های مناطق روستایی و شهری با صاحبان مشاغل خانگی داشتم بسیاری از آنها خواهان همکاری وزارت بهداشت و سازمان استاندارد بودند.

معاون رییس جمهوری در ادامه پیشنهاد کرد تا وزارت تعاون و سازمان استاندارد به همراه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده طرحی سه جانبه را به منظور راهبری صاحبان مشاغل خانگی به اجرا بگذارند و با ارائه آموزش های لازم و اولیه به فرآیند استانداردسازی مشاغل خانگی کمک کنند.

به اعتقاد معصومه ابتکار این همراهی می تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت پذیرد و برای استاندارد شدن و برند سازی این نوع مشاغل کمک موثری باشد.