وزیر کشور در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت دولت، اظهار داشت: در ایام اربعین روادید را لغو خواهیم کرد البته این به معنای عدم نظارت و عدم سهمیه بندی نیست و قطعا سقفی برای آن خواهیم داشت.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: روز یکشنبه وزیر کشور عراق به کشورما خواهد آمد و در جلسه ای مشترک بیشتر صحبت می کنیم. در این جلسه مشترک با وزیر کشور عراق هم مناطق جدید برای اربعین و هم شرایط خاصی برای عاشورا و تاسوعا ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سیل اخیر، گفت: در مسیر برنامه ریزی سیل هستیم، چون ما براساس قولی که دادیم، سه اولویت را درنظر گرفتیم که می توان به مسکن، پرداخت خسارت های کشاوری و تأمین وسایل زندگی اشاره کرد.

وزیر کشور ادامه داد: اولویت های بعدی ما بحث زیرساخت ها بود که هر وزارتخانه مسئول کار زیرساخت های خودش است و آن را انجام می دهد.
رحمانی فضلی اظهار کرد: روز گذشته آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جلسه ای در خصوص سیل داشت و در آن جلسه گزارش‌ها در این مورد را دریافت کردند که مورد رضایت بود.
وی بیان کرد: در حوزه تعمیرات به مرحله نهایی رسیده ایم که 110 هزار واحد را شامل می شود. همچنین در حوزه ساخت و ساز، 30 تا 35 هزار مورد انجام شده که تقریبا تمام عملیات شروع شده است به جز مناطقی که نیازمند جا به جایی در سطح وسیعی هستیم. به هرحال منطقه وسیعی را آب برده است و باید زمین جدید را تملک می‌کردیم که البته زمین‌ها را تملک کردیم و در مرحله نقل و انتقال هستیم.
وزیر کشور ادامه داد: این موضوع را قول داده ایم که تا آخر سال مشکل را حل کنیم و نوسازی تمام شود.
وی یادآور شد: در حوزه وسایل خانگی پک شش قسمتی بوده است که 110 هزار مورد را برآورد کرده اند که منابع همه این تعداد، آماده شده است. همچنین 40 هزار مورد را خریداری و 35 هزار مورد واگذار کرده ایم.
رحمانی فضلی اظهار داشت: کسانی که در زمینه سیل خسارت دیده اند، با مراجعه به سامانه سجاد می توانند نام نویسی کنند. هر زمان ثبت نام ها انجام شود، ما آمادگی ارائه وسایل را خواهیم داشت.