وزیر فرهنگ گفت: تا امروز حدود ۱۸ هزار تُن کاغذ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تائید قرار گرفته که از این میزان حدود ۱۳هزار تُن آن با رقمی حدود ۱۳ میلیون دلار تامین ارز شده است.

به گزارش مرور نیوز، سید عباس صالحی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات و روند تامین و توزیع کاغذ مورد نیاز حوزه نشر و کتاب و مطبوعات، اظهارداشت: تا امروز حدود ۱۸ هزار تُن کاغذ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تائید قرار گرفته که از این میزان حدود ۱۳هزار تُن آن با رقمی حدود ۱۳ میلیون دلار تامین ارز شده است.

وی به وقفه ایجاد شده درباره کمبود و گرانی کاغذ در یک برهه در گذشته اشاره کرد وافزود: این وقفه متاسفانه آثار و تاثیرات منفی بر بازار این کالا گذاشته و مصرف کنندگان را در مدت زمانی کوتاه دچار مشکل کرد اما خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده توسط این وزارتخانه وهمچنین کمک و حمایت دولت، مسیر تقریبا هموار شده و شرایط خوبی هم اکنون برای تامین و تخصیص کاغذ آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: با مجموعه اقدامات و تدابیر در نظر گرفته شده درصدد هستیم که موارد تامین کاغذ به مرور زمان وارد بازار و به دست مصرف کنندگان برسد تا از این طریق هم از التهابات بازار آزاد این کالا کاسته و هم قیمت ها متعادل شود.

صالحی ابراز امیدواری کرد با توجه به میزان کاغذ تامین و درنظر گرفته شده درآینده نزدیک شاهد شرایط بهتری در حوزه نشر و مطبوعات و تعادل قیمت ها برای کاغذ در کشور باشیم.