عضو هیات رئیسه مجلس گفت: هم آقای ظریف و هم سردار سلیمانی از رهبری ماذون هستند و هماهنگی بالادستی بین خط میدانی و دیپلماسی ایجاد شده و این دو خط هیچ گاه با یکدیگر تلاقی نکرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رحیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه عده‌ای به دنبال شکل دادن خط تعارض دوگانه‌ای هستند به این معنا که سردار سلیمانی فعالیت میدانی می‌کند و آقای ظریف فعالیت دیپلماسی، و می‌خواهند این خط را پررنگ کنند. در حالی‌که هم آقای ظریف و هم سردار سلیمانی از رهبری ماذون هستند و هماهنگی بالادستی بین خط میدانی و دیپلماسی ایجاد شده و این دو خط هیچ گاه با یکدیگر تلاقی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: عده‌ای می‌خواهند خط موشکی دفاعی و میدانی را پررنگ کنند و طرفداران دیپلماسی هم می‌خواهند خط دیپلماسی را پررنگ کنند. در حالی‌که این دو خط با هماهنگی با هم جلو می‌روند. این حاشیه سازی‌ها هم برای دیپلماسی کشور جای تاسف دارد و خصوصا در فضایی بین‌المللی برای کشور هزینه‌بر است.

رحیمی با اشاره به تحریم وزیرخارجه از سوی وزارت خزانه داری آمریکا گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که در فضای بین‌المللی و علی رغم این تحریم آقای ظریف، ایشان ماموریت‌هایش را متوقف نکرد و همچنان فضای بسته را باز می‌کند.  

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر ضرورت آسیب شناسی عملکرد فراکسیون امید تاکید کرد و گفت: مهمترین نیاز شرایط سیاسی داخلی ما خصوصا در مجلس این است که فراکسیون‌ها کارنامه عملکرد خود را ارائه کنند تا در معرض نقد تحلیلگران قرار گیرند و امیدواریم فراکسیون امید هم زودتر این گزارش را ارائه کند.