دبیر شورای نگهبان گفت: ارتش برای کشور و انقلاب کسب آبرو کرده است و حتما خداوند متعال به‌ خاطر عملکرد انقلابی فرماندهان و نیرو‌های ارتش، به این سازمان کمک و توجه بیشتری خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدار با امیر دریادار حبیب‌ الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران از عملکرد ارتش در دفاع از آب و خاک کشورمان قدردانی کرد و گفت: ارتش انقلابی در حال حاضر در وضعیت و جایگاه بسیار درخشانی قرار دارد و این حاصل مدیریت درخشان و عملکرد انقلابی فرماندهان و نیرو‌های ارتش است.

وی افزود: به لطف الهی، ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مکتبی، انقلابی و گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا است و قطعا چنین ارتشی با این ویژگی‌های مهم، به جایگاهی رفیع‌تر هم‌دست خواهد یافت.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ارتش برای کشور و انقلاب کسب آبرو کرده است، اظهار داشت: حتما خداوند متعال به‌ خاطر عملکرد انقلابی فرماندهان و نیرو‌های ارتش، به این سازمان کمک و توجه بیشتری خواهد داشت؛ البته حتما باید خودتان هم تلاش مضاعفی داشته باشید تا دل این مردم انقلابی که افتخارشان داشتن نیرو‌های مسلح قدرتمند است، بیش از این‎ها گرم شده و عنایت خداوند هم به شما بیشتر شود.

آیت‌الله جنتی همچنین به امیر دریادار سیاری توصیه کرد که حتما در مورد خدمات عمومی و محرومیت‌زدایی‌هایی که ارتش انجام داده و می‌دهد، اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتری صورت بگیرد تا مردم و مسئولان بیشتر با خدمات و اقدامات ارتش آشنا شوند.

همچنین در این دیدار، امیر دریادار سیاری ضمن ارائه گزارشی از خدمات عمومی ارتش برای رفع محرومیت در سراسر کشور، گفت: ارتش در سالیان گذشته به نسبت قبل از آن، ورود بیشتری در حوزه محرومیت‌زدایی و رفع نیاز‌های عمومی مردم در مناطق محروم کشور کرده است؛ در همین راستا در سالیان اخیر در مناطق کمتر برخوردار کشور مانند نقاطی از جنوب شرق و غرب کشور، اقدامات بسیار زیادی برای رفع محرومیت با ارائه خدمات عمومی به صورت رایگان انجام شده است.

وی افزود: متأسفانه مناطق محروم زیادی در منطقه جنوب شرق کشور وجود دارد که به خاطر وظیفه و تکلیف خودمان، تمرکز ویژه‌ای روی آن مناطق انجام داده‌ایم تا بلکه بتوانیم بخشی از مشکلات مردم آن منطقه به خصوص برادران اهل سنت را برطرف کنیم.

* ارتش جزو دارندگان تخصص و توانمندی ساخت تجهیزات است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توان بالای ارتش در ساخت تجهیزات مدرن نظامی، تأکید کرد: در حال حاضر ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو دارندگان تخصص و توانمندی ساخت تجهیزات بسیار مهمی مانند ناوشکن، زیردریایی، جنگنده، اورهال انواع هواپیما و بالگرد، تانک و انواع سامانه‌های پدافندی و راداری است و با استفاده از همین توان، موفق به ساخت تجهیزات مدرن زیادی شده است.

دریادار سیاری اضافه کرد: الحمدلله کشورمان در حال حاضر با اتکا به ایده و ذهن خلاق جوانان و متخصصان همین مرز و بوم، به نقطه مطلوبی از جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید تجهیزات نظامی مدرن دست‌یافته و خطوط تولید بسیار زیادی هر روزه، مشغول تولید تجهیزات مدرن نظامی هستند.

وی ادامه داد: به‌طور مثال، از دهه 80 شمسی جمهوری اسلامی ایران به جمع معدود سازندگان ناوشکن‌های مدرن پیوسته و در همان دهه ما موفق به ساخت و تولید اولین ناوشکن بومی با نام "جماران" شدیم و در حال حاضر نیز، تعدادی شناور دیگر از کلاس‌های مختلف در دست ساخت است؛ با وجود تحریم تسلیحاتی کشورمان، ما توانسته‌ایم به این دانش و زیرساخت در حوزه ساخت تجهیزات دست یابیم و این محقق نمی‌شد مگر با بهره‌گیری از توان جوانان و متخصصان کشورمان.

همچنین در این دیدار،عباسعلی کدخدایی قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان و صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معان اجرایی و امور انتخابات این شورا نیز، در سخنانی از عملکرد ارتش در حوزه ساخت و تولید تجهیزات نظامی و همچنین اقدامات انجام شده در حوزه خدمات‌رسانی به مناطق محروم، قدردانی کردند.