مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر بر اهمیت همکاری کامل و به موقع ایران با آژانس تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، کرونل فروتا مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود در شصت‌ و سومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بار دیگر بر اهمیت همکاری کامل و به موقع ایران با آژانس تاکید کرد.

وی در سخنان خود با بیان اینکه تاکنون 182 کشور پادمان‌های آژانس را اجرا می‌ کنند، گفت: ما در یک سال گذشته به راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) ادامه دادیم و در آینده هم این کار را انجام خواهیم داد.

فروتا به سفر اخیر خود به تهران اشاره کرد و افزود: من در جریان این سفر با مقامات ارشد ایران گفت‌وگوهایی داشتم. ما درباره فعالیت‌های‌ مان طبق برجام و اجرای پادمان‌ها در ایران رایزنی کردیم. من همچنان بر اهمیت همکاری کامل و به موقع ایران در رابطه با اجرای توافقنامه پادمانی و پروتکل الحاقی تاکید می‌کنم.

مدیرکل موقت آژانس در ادامه خاطر نشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به راستی‌آزمایی عدم انحراف در مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران طبق توافقنامه پادمانی ادامه خواهد داد. همچنین ارزیابی‌ها درباره نبود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران ادامه خواهد داشت.