سفیر ایران در لبنان با نماینده جنبش حماس فلسطین در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری العهد، احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان روز پنجشنبه با محمد جلال فیروزنیا، سفیر ایران در لبنان در مقر سفارت تهران در این کشور دیدار و دو طرف در رابطه با مساله فلسطین به خصوص مقابله با معامله قرن و مقابله با توطئه های صهیونیست‌ها و همچنین وضعیت فلسطینی ها در لبنان و روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

عبدالهادی در این دیدار ضمن مطلع کردن سفیر کشورمان از آخرین تحولات سیاسی فلسطین تاکید کرد: جنبش حماس به اصول و حقوق ملت فلسطین پایبند است و تا بازپس گیری زمین و مقدسات فلسطین به مبارزه و مقاومت ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: معامله قرن پیروز نخواهد شد و ملت فلسطین آماده مقابله با آن با تمام ابزارهای موجود است.

نماینده حماس در ادامه این دیدار محمدجلال فیروزنیا را از آخرین وضعیت آوارگان فلسطینی در لبنان مطلع کرد و گفت: هدف این آورگان و پناهندگان بازگشت به فلسطین است و پیشنهادات اعطای تابعیت و یا مهاجرت را قبول نخواهند کرد، ما از دولت لبنان می خواهیم که حقوق آنها را بدهد و بتوانند تا زمان آزادسازی فلسطین و بازگشت به کشور خود مقاومت کنند.

از سوی دیگر، محمد جلال فیروزنیا، سفیر کشورمان در بیروت از هیات حماس استقبال و بر ضرورت اتحاد امت اسلامی برای حمایت از ملت فلسطین و مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی که به مقدسات مسلمانان تجاوز می‌کند، تاکید کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار، جهاد طه معاون مسئول سیاسی جنبش حماس، ایمن شناعه مسئول روابط لبنان و عبدالمجید العوض مسئول روابط سیاسی و رسانه ای این جنبش حضور داشتند.