وزیر کشور گفت: در حوزه حمل و نقل تلاش داریم ظرفیت استفاده از قطار و هواپیما افزایش پیدا کند، همچنین ۱۲ هزار اتوبوس برای حمل و نقل زائران در نظر گرفته شده است.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز (دوشنبه) در دوازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین گفت: کار ستاد اربعین با حضور همه دستگاه‌های مربوطه آغاز شده و ۱۴ کمیته در آن نقش دارند که در این جلسه پیشنهاداتی ارائه و مشکلاتشان رامطرح کردند و تصمیم گیری‌های لازم صورت گرفت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید، پیش بینی می‌کنیم امسال حدود۳  میلیون زائر وارد کشور عراق شوند، افزود: در حالی که بیشترین تعداد زائر را در مراسم اربعین ۹۶ با تعداد ۲ میلیون ٥٠٠ هزار داشتیم.

وی ادامه داد: دو هزار و ٦٠٠موکب در ایام اربعین برای ارائه خدمات به زائران تدارک دیده شده اند. امسال قرار است ۱۶۴ میلیون وعده غذا به زائران ارائه شود در حالی که تا سال گذشته تعداد ۲٠٠٨ موکب ایرانی در عراق برپا شده بود.

وزیر کشور افزود: بازه زمانی ارائه خدمات در ایام اربعین پنج روز افزایش یافته و در مجموع همه خدمات با توجه به پیش‌بینی افزایش زائر در ایام اربعین، افزوده خواهند شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل تلاش داریم ظرفیت استفاده از قطار و هواپیما افزایش پیدا کند، اعلام کرد: همچنین ۱۲ هزار اتوبوس برای حمل و نقل زائران در نظر گرفته شده است؛ البته بنا داریم تدارک بیشتری هم داشته باشیم.

وی درباره اقدامات امنیتی در اربعین گفت: در این زمینه دو نشست با مرزداران و مسئولان استان‌های مرزی کشور در عراق برگزار کردیم و همه پیش بینی‌ها شده است.

وزیر کشور یادآور شد: هزینه‌های مراسم اربعین با کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و کمک‌های دولت برای امور زیرساختی است پس ضروری است مردم در این زمینه در کنار ما باشند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: موضوع مهم دیگر توجه زائران به بیانیه‌ ها و نکاتی است که از سوی مسئولان ارائه می‌شود چرا که جابجا کردن سه میلیون زائر در بازه زمانی حدود ۲۰ روز کاری بسیار بزرگ است و پیدایش مشکلی هرچند ناچیز، باعث بروز مشکلات مختلف برای زائران خواهد شد. مراسم اربعین برای مردم مانند عاشورا و تاسوعا اعتقادی است و مردم از آن حمایت می‌کنند.